سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین، فرمان از ادوات دقیق خودروها است که در کنار ترمز در زمره حیاتیترین ارکان وسیله نقلیه محسوب میشود و هر عیبی در این سیستم حساس بوجود آید بر کیفیت و ایمنی اتومبیل تاثیر مستقیم میگذارد. توجه شما را به چند نکته کوتاه از ایرادات شایع فرمان جلب میکنیم.
اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده میشود بخصوص در زمانی که فرمان را رها می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک ها را چک کنید.
اگر باد تایرها را کنترل کردید و از تنظیم بودن آن مطمئن شدید، آنگاه ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، ممکن است، میل فرمان نا میزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان درست در مرکز تنظیم نشده باشد.
اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی می پیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.
اگر فرمان در سرعتهای ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزند، تایرهای خودرو نیاز به بالانس شدن دارند.
لرزیدن یا زدن فرمان خودرو در هنگام سرعتهای بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نشان دهنده مستهلک بودن سیستم جلوبندی خودرو است.
اگر زمان ترمز گیری و توقف، فرمان بلرزد، دیسک یا کاسه ترمز یا لنتها آسیب دیدهاند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت