نوشیدن سبزیجات
کد خبر: ۱۰۹۷۹۵۵

مطالعات جدید نشان می‌دهد، مصرف سبزی به صورت نوشیدنی می‌تواند به‌اندازه پخته این مواد مفید باشد. یک نوشیدنی بروکلی بدن شما را از بنزن ـ ماده سرطان‌زایی که در آلاینده‌های هوا و دود سیگار وجود دارد ـ پاک می‌کند. فیتوکمیکال سولفورفان، ترکیبی که توانایی پیشگیری از سرطان را دارد و در سبزی‌های چلیپایی (انواع کلم بروکلی، گل‌کلم و کلم قمری) یافت می‌شود تولید آنزیم‌های سم‌زدا را تحریک می‌کند.

پنج دقیقه...

مطالعات نشان می‌دهد، مدت زمان لازم برای رقیق شدن خون در صورت، جویدن آسپرین برای پنج دقیقه است. مصرف قرص آسپرین هنگام ظهور اولین نشانه‌های حمله قلبی می‌تواند به میزان زیادی، احتمال زنده ماندن را افزایش دهد. علائم معمول حمله قلبی، تنگی نفس، فشار شدید قفسه سینه و درد در بازوها، پشت، معده، گردن یا فک است.

هر دو بازو...

تنها راه اندازه‌گیری دقیق فشارخون این است که آن را در هر دو بازو اندازه‌گیری کنید. هنگامی که تفاوت فشار سیستولیک در دو بازو 10 درجه یا بیشتر باشد، خطر حمله قلبی یا سکته مغزی 38 درصد افزایش می‌‌یابد. افزون بر این، تفاوت زیاد میان فشارخون اندازه‌گیری شده در دو بازو می‌تواند نشانه‌ای از بیماری شریان محیطی یا انسداد شریان‌ها باشد.

میز شلوغ، ذهن آشفته؟

ظاهرا این طور نیست. طبق یک مطالعه جدید، افرادی که میزهای شلوغی دارند، خلاق‌تر از همتایان خود هستند. به عبارت دیگر، احتمال بیشتری وجود دارد، کسانی که میز کار درهم و برهمی دارند، ایده‌های تازه و خلاقانه ارائه دهند. اگر شما فکر می‌کنید، با یک میز مرتب کارآمدتر عمل می‌کنید، بهتر است یک یا دو بار در هفته میزتان را مرتب کنید.

آووکادو و کاهش اشتها

40 درصد؛ این میزان، درصد کاهش اشتها به مدت سه ساعت در بزرگسالانی است که آووکادو را به وعده ناهار خود ـ در سالاد، به صورت ساندویچ یا به شکل اسموتی ـ اضافه می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد، زنانی که روزانه نیمی از یک آووکادو را هنگام ناهار مصرف می‌کنند، در ادامه روز کمتر هوس ریزه خوری دارند.

قندها، خوراک سرطان

به سرطان چیزی را که می‌خواهد ـ و آن قند است ـ ندهید! مشخص شده است که تومورها تمایل زیادی به مواد شیرین دارند. مطالعات نشان می‌دهد قند خون بالا می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد. محققان می‌گویند، احتمال ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ در افراد مبتلا به پیش دیابت، 55 درصد نسبت به افرادی که سطح قند خون طبیعی دارند، بیشتر است.

بهترین رنگ برای شما

افرادی که بیشتر مواد مغذی مورد نیاز خود را از مواد غذایی قرمز، نارنجی و زرد دریافت می‌کنند، دور کمر کوچک تری دارند. دلیلش این است که میوه‌ها و سبزی‌های دارای رنگ روشن، منابع غنی ویتامین C هستند. این ویتامین، سطح کورتیزول (هورمون ذخیره‌کننده چربی) را در بدن کاهش می‌دهد.

کاهش ریسک سکته

یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم، ریسک سکته را 12 درصد کاهش می‌دهد. سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، برگ چغندر، موز، حبوبات و ماست سرشار از پتاسیم هستند.

منبع: trihealth.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها