کاخ الیزه اعلام کرد که سعد حریری، نخست وزیر لبنان، شنبه هجدهم نوامبر در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار و گفتگو می کند و در عین حال برخی کارشناسان این سفر را آغاز تبعید او به فرانسه دانستند.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۷۸
سعد حریری فردا به فرانسه تبعید می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از RFI، اعلام این خبر با سفر وزیر امور خارجۀ فرانسه، ژان-ایو لودریان، به عربستان سعودی همزمان بود. در این سفر وزیر امور خارجۀ فرانسه با نخست وزیر ٤٧ سالۀ لبنان، سعد حریری، در ریاض ملاقات و گفتگو کرد.

در پی این ملاقات ژان-ایو لودریان اظهار داشت که سعد حریری به دعوت رئیس جمهوری فرانسه به این کشور سفر می کند و ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، که اوایل سال آیندۀ میلادی عازم پاریس خواهد شد، از سفر سعد حریری به فرانسه مطلع شده است.

پیش از این میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، گفته بود که دولت عربستان سعد حریری را به زور و بر خلاف میلش در عربستان نگه داشته است.

به گفتۀ تحلیلگران سفر سعد حریری به پاریس یا سرآغاز تبعید او در فرانسه است یا مقدمۀ بازگشت او به لبنان و آغاز مذاکرات وی با حزب الله. به نوشتۀ روزنامۀ فرانسوی فیگارو، سفر سعد حریری به فرانسه در هر حال موفقیتی برای دیپلماسی امانوئل مکرون به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها