همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی‌(ع)، قائم مقام معاونت صدای رسانه ملی از تولید 673 برنامه به مدت 17000 دقیقه در شبکه‌های مختلف رادیو به این مناسبت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۸۴

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدای رسانه ملی در آستانه اربعین حسینی (ع) از تولید 673 برنامه به مدت 17000 دقیقه در شبکه‌های مختلف رادیو در این ایام خبر داد.

جعفری با بیان این‌که در راستای تقویت و ترویج مراسم عظیم راهپیمایی اربعین حسینی، ویژه برنامه مسافران کربلا همزمان با اربعین حسینی از رادیو ایران پخش خواهد شد، گفت: ارتباط زنده با گزارشگران رادیو در کربلای معلی و گفت‌وگو با زائران و عزاداران حسینی از بخش‌های اصلی آن است .این برنامه همزمان با اربعین حسینی از ساعت 20 به مدت 55 دقیقه پخش خواهد شد.

جعفری با بیان این‌که ویژه برنامه «سلام اربعین» برای پخش در شب اربعین حسینی از رادیو معارف تدارک دیده شده است، تصریح کرد: کارشناسان در این ویژه‌برنامه ضمن تبیین فضایل حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در زیارت اربعین به شرح حدیث مشهور نبی‌اکرم(ص) که فرمودند «أحَبَّ اللَّهُ مَن أحَبَّ حُسَیناً» هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوستدار اوست خواهند پرداخت. این برنامه به صورت زنده ساعت 19 و 15 دقیقه چهارشنبه پخش خواهد شد.

وی اظهار کرد: رادیو اربعین با هدف تعمیق ابعاد معرفتی و ارائه تصویری دقیق از حضور خیل عظیم عاشقان حسینی در زیارت اربعین، بازگویی اهداف سیاسی و اجتماعی قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) در فضای سیاسی، بین‌المللی راه اندازی و در طول فعالیت خود علاوه بر طرح مباحث کارشناسی و دعوت از کارشناسان و همچنین پخش مراثی، امکان اطلاع رسانی بر لحظه، ارتباط مستمر با گزارشگران اعزامی رادیو به کربلای معلی، مبادی زائران و دعوت از اعضای ستاد مرکزی اربعین، استانداران استان‌های مرزی، پلیس راه، نیروی انتظامی، مرزبانی، هواشناسی، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حمل و نقل و نهادها، ارگان‌هایی که در راهپیمایی عظیم اربعین نقش دارند در برنامه‌ها و ارتباط‌های تلفنی را فراهم کرده است.

قائم‌مقام معاونت صدا از تولید و پخش برنامه «موج جوونی» کاری از گروه جوان و دانش شبکه جوان به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) خبر داد که از موکب شبکه جوان مستقر در مرز مهران با هدف بدرقه زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و با حضور مسئولان استان خوزستان پنجشنبه و جمعه 18 و 19 آبان از ساعت 17پخش می‌شود.

جعفری با اشاره به این‌که شبکه رادیویی قرآن همزمان با اربعین حسینی ویژه برنامه‌های متعددی را تهیه و پخش خواهد کرد، افزود: «قدم به قدم تا حرم» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به مستندات قرآنی زیارت اربعین، شباهت‌های زیارت اربعین با فریضه حج، اهمیت رویداد پیاده‌روی و بعد رسانه‌ای زیارت اربعین می‌پردازد.

این برنامه از ساعت 9 و 15 دقیقه تا 11 به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود.

وی با اشاره به برنامه «پا به پای جابر» به عنوان ویژه برنامه رادیو فرهنگ در روز اربعین حسینی افزود: این برنامه مصادف با اربعین حسینی به تهیه‌کنندگی سمیه احمدلو از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 10 و 30 دقیقه تقدیم شنوندگان خواهد شد.

قائم مقام معاون صدا با اشاره به این‌که «قدم‌های جامانده» عنوان برنامه‌ای است که در روز اربعین از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن می‌رود، افزود: پوشش مراسم جامانده‌های اربعین حسینی در تهران و دیگر شهرها، گفت‌وگو با چهره‌هایی که سال‌های قبل در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و بیان خاطرات آنها و ارتباط با گزارشگران حاضر در مسیر راهپیمایی اربعین و بیان حال و هوای کربلای معلی از جمله بخش‌های مختلف این برنامه است که ساعت 9 صبح روز اربعین به طور زنده پخش می‌شود.

وی از برنامه‌های متنوع رادیو تهران به مناسبت اربعین حسینی (ع) یادکرد و گفت: شبکه رادیویی تهران از چهارشنبه 17 آبان برنامه‌های ویژه اربعین را روی آنتن می‌برد. در این روز برنامه «سایه روشن» ساعت 15 به مدت 20 دقیقه پای صحبت افرادی می‌نشیند که تجربه پیاده‌روی اربعین حسینی را داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها