روایت زندگی حاج احمد شمشیری در میراث مرثیه

«میراث مرثیه» به پیرغلام اهل بیت زنده یاد حاج احمد شمشیری، بزرگمرد عرصه مداحی می پردازد.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۴۸
روایت زندگی حاج احمد شمشیری در میراث مرثیه

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، حاج احمد شمشیری پیرغلام اهل بیت بود که توانایی بسیاری در حفظ شعر داشت و همیشه سعی می کرد در مراسم های مذهبی اشعار مداحی را از حفظ بخواند.

این پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نزد شاعرانی همچون صغیر اصفهانی، خوشدل تهرانی، مرحوم هادی رنجی، مرحوم پرتو بیضایی و مشفق کاشانی شاگردی کرد.

شاگردی و هم نشینی با صغیر اصفهانی باعث شد که احمد شمشیری علاوه بر اینکه یک مداح توانمند بود، تمام اشعار دیوان صغیر اصفهانی را در خاطر بسپارد و خود نیز شعر بگوید.

این خادم امام حسین (ع) در پنجم مرداد سال 1370 بر اثر سکته قلبی به پایان رسید و در آرامگاه ابن بابویه شهر ری به خاک سپرده شد. بعد از رحلت حاج احمد بسیاری معتقد بودند که حاج احمد نه تنها یک مداح بود بلکه کتابخانه ای از شعر و روایت و حدیث بود که در زیر خاک مدفون شد.

عوامل این مجموعه عبارتند از تهیه کننده سید مازیار هاشمی، مهدی صفی یاری، نویسنده و کارگردان مهدی زنگنه، منشی صحنه نگار پاکار، مدیر تصویربرداری فرهاد طالبی نژاد، طراح صحنه و لباس حمید شهیری، طراح چهره پردازی بابک شعاعی، مدیرتولید داود جمشیدی، تدوین سهیل نظری، موسیقی کیهان شادور.

«میراث مرثیه» امشب 16 آبان ساعت 23:40 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها