واردات لوله خارجی با ارز دولتی

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با بیان این که تولید صنعت لوله داخلی سه برابر نیاز کشور است، گفت: با وجود این، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس لوله خارجی با ارز دولتی وارد کرده است. این در حالی است که وزارت صنایع به آنها نامه زده 100 درصد لوله مورد نیازشان را باید از داخل تامین کنند.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۳۰

امیرحسین کاوه، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران ضمن انتقاد از واردات لوله گاز ترش به کشور، گفت: ظرفیت و تکنولوژی این صنعت از 20 سال گذشته در کشور وجود دارد.

کاوه گفت: در خبر‌ها و مصاحبه‌های هفته گذشته دیده شد شرکت توتال در فرآیند عملیاتی پروژه فاز 11 پارس جنوبی، در حال سفارش لوله از چند شرکت خارجی از جمله کشورهای آلمان و کره جنوبی است.

وی با انتقاد از واکنش نشان ندادن مسئولان کشور به این مساله، گفت: بدتر از سفارش‌گذاری شرکت خارجی توتال برای واردات لوله، سفارش‌گذاری پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس برای واردات لوله‌های مورد نیاز برای انتقال گاز ترش از شرکت‌های خارجی است.

ورود وزیر سابق صنعت به مساله واردات لوله

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با اشاره به ورود وزیر سابق صنعت به این مساله، گفت: خوشبختانه آقای نعمت‌زاده با توجه به شناختی که از صنعت لوله در کشور داشته، وارد مساله شده و نسبت به آن اعتراض داشته است.

وی ادامه داد: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، زیر نظر هلدینگ خلیج فارس در نظر دارد بیش از 50 میلیون دلار لوله‌های مربوط به انتقال گاز ترش وارد کند، این در حالی است که تکنولوژی ساخت آن از 20سال پیش در کشور وجود دارد.

کاوه، این اقدام را با حمایت‌های دولتی همراه دانست و گفت: تمام مقدمات این کار نیز انجام شده و متاسفانه با ارز دولتی نیز در حال انجام شدن است.

وی افزود: این شرکت به دنبال این است که از معافیت تعرفه‌ای نیز استفاده کند. کاوه با تبیین میزان عرضه و تقاضای این صنعت در کشور، گفت: با توجه به این که ظرفیت تولید ما بیش از سه برابر نیاز کشور است و در داخل رکود وجود دارد، اقدام پالایشگاه بیدبلند برای واردات 50 میلیون دلاری لوله بر خلاف اقتصاد مقاومتی و ضد منافع ملی کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها