آمریکا مدت‌هاست، سیاست‌های حمایت‌گرایی اقتصادی خود را در پیش گرفته و کارشناسان معتقدند، این روند به صورت پنهان حتی پیش از روی کار آمدن ترامپ اجرا می‌شده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۹۵

به گزارش اسپوتنیک، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه به دلیل اتخاذ سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت ترامپ را سرزنش کرده است.

کارشناسان فرانسوی معتقدند، سیاست حمایت‌گرایانه دولت آمریکا که از زمان روی کار آمدن ترامپ به صورت آشکارا و بر اساس شعار اولویت با آمریکا در جریان است، حتی پیش از روی کار آمدن ترامپ به صورت پنهان اجرا می‌شد.

این کارشناسان معتقدند، به این دلیل که اجرای این سیاست‌ها در آمریکا نمودی آشکار پیدا کرده، کشورهای اروپایی بر آن شدند تا برای مقابله با این سیاست اقدام کنند.

مارک ژرمن، کارشناس اقتصادی فرانسوی معتقد است، ترامپ به صورت آشکار سیاست‌های حمایت‌گرایانه آمریکا را فریاد می‌زند.

ژرمن معتقد است، مبنای اصلی اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه از سوی ترامپ بر مبنای نگاه اولویت با آمریکا انجام شده است. در حقیقت این نگاه بخشی از قانون اساسی نانوشته آمریکاست و ما حدود دو قرن است که شاهد اجرای پنهان این سیاست‌ها هستیم.

سخنان ژرمن از سوی اولیور پیتون، کارشناس امور حقوقی، تکرار شد و وی نیز می‌گوید، آمریکا همیشه سیاست حمایت‌گرایی را به صورتی پنهان اجرا کرده است.

وی یادآور می‌شود که حتی زمان دولت اوباما، آمریکا با اجرای این سیاست، صنعت خودروسازی خود را از نابودی نجات داد. در آن زمان به طور شفاف اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه از سوی دولت آمریکا اعلام شد و کسی معترض آن نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها