کیانوش رستمی وزنه نزد، محمدرضا براری حذف شد

معرفی ترکیب جهانی تیم ملی وزنه‌برداری

شمارش معکوس برای مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی 2017 جهان آغاز شده است. ایران در غیاب 9 کشور که توسط فدراسیون جهانی تعلیق شده‌اند، خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کند؛ آن هم با حضور ملی پوشان در اردوهایی که تاکنون شش ماه طول کشیده است و در ماه پایانی پیش از شروع پیکارها در آمریکا، با حساسیت‌های فراوان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۲۰

تا به اینجای تمرینات، رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری در اردوی بابلسر برگزار شد و یک نفر کنار رفت و دو نفر هم ذخیره شدند.

بر این اساس محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم به دلیل عملکرد ضعیف در رکوردگیری از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد. مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم و همایون تیموری در فوق‌سنگین هم نفرات ذخیره خواهند بود.

کیانوش رستمی و علی میری (دسته 85کیلوگرم)، سهراب مرادی و ایوب موسوی (دسته 94 کیلوگرم)، علیرضا موسوی و علی هاشمی (دسته 105کیلوگرم) و بهداد سلیمی و سعید علی حسینی (دسته 105+ کیلوگرم) نفرات ایران در رقابت‌های جهانی آمریکا هستند.

محمدرضا کاظمی‌نژاد مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری درباره سطح رکوردگیری ملی پوشان می‌گوید: این رکوردگیری سطح بالایی داشت و من این رقابت سنگین در میان ملی‌پوشان را به فال نیک می‌گیرم.

کاظمی‌نژاد درباره جزئیات تصمیم‌گیری کادر فنی می‌افزاید: باتوجه به میانگینی که از سوی کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بعد از رکوردگیری در نظر گرفته شد، هشت نفر مشخص شدند. شاید کسی تصور نمی‌کرد براری کنار برود اما وقتی رکوردگیری را مبنای اصلی گذاشتیم، باید به آن پایبند باشیم.

وی درباره ذخیره‌ها ادامه می‌دهد: مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم و همایون تیموری در دسته 105+ کیلوگرم نفرات ذخیره ما در اردوی تیم ملی هستند. آنها تا روز آخر در تهران و در اردو می‌مانند و در صورتی که لیاقت خودشان را نشان بدهند یا اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ بدهد، ممکن است به ترکیب نهایی اضافه شوند.

با تاکید کاظمی‌نژاد روی قانونگرایی و رکوردگیری وزنه‌برداران اما غیبت کیانوش رستمی شبهه برانگیز بود. تماشاگران هم از وزنه نزدن رستمی ناراضی بودند که مدیر تیم‌های ملی درباره علت وزنه نزدن کیانوش می‌گوید: او با هماهنگی کادرفنی تیم ملی در رکوردگیری شرکت نکرد. البته او اخیرا در رکوردگیری که برای مسابقات لیگ بود، آمادگی‌اش را نشان داد و در این چند هفته هم در اردوی تیم ملی در کنار ملی‌پوشان بود. رستمی با سرمربی تیم ملی تعامل دارد و قبل از رکوردگیری هم گفت که اگر نیاز است وزنه بزند. به خاطر حساسیت نداشتن روی دسته 85 کیلوگرم، کادرفنی به او مجوز داد وزنه نزند. ما نگفته بودیم کیانوش رستمی در رکوردگیری قطعا وزنه می‌زند که تماشاگران از غیبت او ناراحت شدند یا این را بی‌احترامی به خودشان تلقی کردند. این وزنه‌بردار در اردوی تیم ملی حضور دارد و آزمایش دوپینگ هم می‌دهد. درست است که مردم دوست دارند قهرمان خودشان را ببینند اما در نهایت برای همه کسب مدال طلای جهان مهم است.

بازگشت باشکوه

جدال فوق سنگین‌ها هم در رکوردگیری، نفس‌ها را در سینه حبس کرده بود. جایی که سعید علی حسینی بعد از پایان محرومیت هشت ساله اش بازگشتی باشکوه داشت. کاظمی‌نژاد می‌گوید: در فوق سنگین اتفاقات خوبی با حضور سعید علی حسینی رخ داده است. بهداد سلیمی بعد از جراحی زانو هیچ وقت در حرکت دوضرب 253 کیلوگرم را ثبت نکرده بود. رکوردهای علی حسینی هم خیلی خوب بود. به نظرم حضور این دو وزنه‌بردار آماده در سنگین وزن سبب شده است آنها همدیگر را بالا بکشند و امیدوارم رقابت شان در مسابقات جهانی هم به آنها کمک کند.

یکی از وزنه‌بردارانی که نشان داد لیاقتش خیلی بالاتر از جایگاه کنونی است، سهراب مرادی است. او با وجود سن و سالی که دارد، به بازنشستگی فکر نمی‌کند. مرادی در بازی‌های آسیایی داخل سالن توانست رکورد مجموع جهان را جابه‌جا کند و به گفته خودش در رقابت‌های آمریکا می‌خواهد همه را غافلگیر کند. دارنده مدال المپیک ریو در بابلسر رکورد 190 کیلوگرم را ثبت کرد. این رکورد دو کیلوگرم از رکورد یکضرب جهان بیشتر است. به این ترتیب مرادی به‌طور غیررسمی موفق به شکستن رکورد یکضرب جهان شده است.

کاظمی‌نژاد درباره این وزنه‌بردار المپیکی می‌گوید: سهراب با رکوردهای کنونی می‌تواند به یک برند جهانی تبدیل شود. اگر اتفاق خاصی به وجود نیاید مرادی رکوردهایی در مسابقات جهانی می‌زند که او را جاودانه می‌کند و تا سال‌ها دست نیافتنی خواهند ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها