نتایج تحقیقات درباره مرگ یکی از مشهورترین شاعران جهان یعنی پابلو نرودا نشان می‌دهد وی از سرطان پروستات فوت نشده بلکه احتمالا عاملان رژیم دیکتاتوری پینوشه او را کشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۷۰

به گزارش مهر و به نقل از آسوشیتدپرس، بتازگی روشن شده که شاعر 69 ساله برنده جایزه ادبی نوبل، که تاکنون گفته می‌شد بر اثر سرطان پروستات فوت شده، باید به دلیل دیگری جان باخته باشد.

در حالی که بر اثر ادعاهای راننده پابلو نرودا که چند سال پیش درگذشت، جسد این شاعر از خاک بیرون آورده شد تا بررسی‌های سم‌شناسی روی آن انجام شود، روز جمعه از سوی یکی از متخصصان بررسی این کار اعلام شد: ما هنوز نمی‌توانیم قطعا بگوییم خشونت یا عامل طبیعی عامل مرگ وی بوده است.

در این کنفرانس خبری که با حضور متخصصان صورت گرفت، اعلام شد قطعا درگذشت نرودا بر اثر مرگ طبیعی نبوده است. گفته شده متخصصان در حال بررسی یک باکتری موجود در بدن نرودا هستند که می‌تواند عامل مرگ وی بوده باشد. سال 2011 راننده سابق این شاعر به مجله‌ای مکزیکی گفته بود این شاعر که مدتی طولانی از اعضای حزب کمونیست بوده، وقتی در بیمارستانی در سانتیاگو پایتخت شیلی بستری بود به دلیل تزریقی مرگبار به معده‌اش از سوی دشمنان سیاسی‌اش کشته شده است. سال 2013 نرودا نبش قبر شد تا روشن شود علت واقعی مرگ وی چه بوده است. اما نتیجه آزمایش‌ها سمی در بازمانده استخوان‌های وی نشان نداد.

سال 2015 دولت شیلی اعلام کرد بسیار محتمل است یک گروه سوم عامل مرگ او بوده باشد. همان زمان دولت شیلی اعلام کرد یک آزمایش جدید انجام می‌شود تا روشن شود آیا وجود فلزات سنگین در بدن او مشاهده می‌شود یا خیر. این آزمایش به عهده محققانی در سوئیس قرار گرفت.

این شاعر سال 1973 و با فاصله کمی از وقوع کودتای نظامیان در شیلی درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها