رئیس جمهور با اشاره به اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران تاکید کرد:

سپاه، محبوب مردم ایران و منطقه

رئیس‌جمهور با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره اقدام دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکا بخواهد خطای بعدی را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامی کند، این دیگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در همه روزهای خطر از منافع ملی ما دفاع کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۵۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه دیروز هیات دولت تصریح کرد: سپاه نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب کردهای عراق هم است چون اربیل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوریه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حیثیت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه همیشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروریست‌ها ایستاده است.

رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها به دلیل آن که می‌خواستند داعش را 20 سال در این منطقه نگه دارند و از این ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصبانی باشند، چراکه سپاه با برنامه‌ریزی و حمایت خودش از ملت عراق، سوریه و لبنان، داعش را ذلیل کرده است. روحانی افزود: آمریکایی‌ها حق دارند از برجام ناراحت باشند چراکه جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط حساسی که آنها می‌خواستند اعلام کنند که ایران دروغگوست و پشت پرده بمب هسته‌ای درست می‌کند، با حضور در مذاکرات ثابت کرد آنها دروغگو هستند. رئیس جمهور با تاکید بر این که ارتش، سپاه، بسیج جدای از ملت نبوده و همواره در کنار ملت هستند، گفت: هیچ‌گونه اختلافی بین جناح‌های ما برای مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد و همه یکپارچه و در صف واحد هستیم؛ هیچ‌گونه تزلزلی در کشور ما به‌وجود نخواهد آمد و مردم مقاوم ایران در برابر توطئه‌ها ایستادگی خواهند کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این که برجام یک آزمون بسیار بزرگ برای همه دولت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات و سایر دولت‌های جهان است، خاطرنشان کرد: تعهد و وفای به عهد، اساس اطمینان جهان به یک دولت است؛ ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران دقت کردیم و حواس‌مان جمع بوده است، وقتی تعهد دادیم، تا آخر پای آن ایستادگی کردیم و این افتخاری برای ماست. روحانی با اشاره به این‌که اگر طرف دیگر مذاکره، بدخواه، رقیب یا دشمن ما از تعهد خارج شود، این برای ما شکست نیست بلکه شکست برای طرف مقابل است، گفت: ما در زمان و مقطع لازم راه درست را انتخاب کردیم و بخوبی وارد مذاکره شدیم و در مذاکره با همه توان و دقت پیش رفتیم و آنچه به‌دست آوردیم، بهترینِ ممکن بود. وی تاکید کرد: اگر همه طرف‌های مذاکره پای این توافق بایستند به معنای این است که حیثیت خودشان را حفظ کرده‌اند و اگر پای توافق نایستند در حقیقت حیثیت خودشان را خدشه‌دار کرده‌‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها