بالا گرفتن تهدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ

ترامپ: کره شمالی فقط یک چیز سرش می‌شود

درحالی که تد لیو، نماینده کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا، دونالد ترامپ را علت اصلی تشدید تنش‌ها بین کشورش و کره شمالی برمی‌شمارد و راه حل کاستن از تنش‌ها را استعفای او می‌داند، اما دونالد ترامپ در اقدامی فرار رو به جلو همچنان به تهدیدات خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۴۶

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به شکست تلاش‌ها طی 25 سال گذشته برای مذاکره با کره‌شمالی، بدون توضیح بیشتری اظهار کرد در مورد این کشور فقط یک چیز نتیجه خواهد داد.

به گزارش اسکای‌نیوز، رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه در پیامی توییتری نوشت: رؤسا و دولت‌های‌شان به‌مدت 25 سال درحال مذاکره با کره‌شمالی بوده‌اند، توافق‌هایی امضا کرده و مقدار زیادی پول پرداخته‌اند.

ترامپ افزود: این موضوع بی‌فایده بود و توافقات پیش از آن‌که جوهر آنها خشک شود نقض و مذاکره‌کنندگان آمریکایی احمق فرض شده‌اند... ببخشید، ولی تنها یک چیز مؤثر واقع خواهد شد.

آمریکا استفاده از گزینه نظامی را برای مجبور کردن پیونگ‌یانگ به توقف آزمایش‌های بالستیکی و هسته‌ای‌اش بعید نمی‌داند. اینک نیز ترامپ هرچند منظورش را مشخص نکرده، ولی او پیشتر این کشور آسیایی را به نابودی کامل تهدید کرده است.

ترامپ همچنین در دیدار با مسئولان ارشد نظامی در کاخ سفید، پس از آن‌که درباره پرونده‌های ایران و کره‌شمالی سخن گفت، بدون توضیح بیشتر گفت: اینک آرامش قبل از توفان است. این اظهارات از سوی ترامپ درحالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه او همچنان بر گزینه غیرنظامی تاکید دارد و از این حیث با رئیس جمهور اختلاف دارد.

تیلرسون اخیرا از تماس مستقیم مقام‌های آمریکایی و کره شمالی نیز خبر داده بود که این اقدام خوشایند ترامپ واقع نشد، او با زبانی طعنه‌آمیز گفت: به وزیر خارجه گفتم وقت خود را تلف می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها