معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی: هیچ محدودیت اعتباری برای تهیه ماشین آلات و تجهیزات بخش کشاورزی و تخصیص اعتبارات مکانیزاسیون وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۳۴

به گزارش صداوسیمای مرکز گلستان؛ عباس کشاورز در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی و صنایع وابسته گلستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون بانک کشاورزی 3 هزار و 500 میلیارد تومان به این بخش تزریق کرده که کارمزد آن حداقل و روش پرداخت در شرایط تسهیل است.

وی گفت:در سال های اخیر شاهد پیشرفت در حوزه های مختلف کشاورزی کشور هستیم اما همچنان با انتظارات فاصله داریم.

آقای کشاورز وضعیت کشاورزی کشور را قابل قبول دانست و افزود: در حال حاضر به یک وحدت نظر رسیدیم که بخش کشاورزی کشور ظرفیت خالی بسیاری دارد و صاحبان تکنولوژی باید به این ظرفیت های خالی توجه کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از این ظرفیت های خالی کشاورزی کاملا محسوس است، ادامه داد: گندم مشکلش در کشور حل شد و در اول فصل کشت مجدد این محصول 15 میلیون تن ذخیره گندم داریم.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه این میزان ذخیره برای 20 ماه آینده کشور کافی است گفت: این میزان ذخیره سازی نشان می دهد در کشور ظرفیت صادرات گندم وجود دارد.

آقای کشاورز از افزایش تولید شکر، دانه های روغنی، دام و طیور و
آبزی پروری در کشور خبر داد و افزود: اینکه چه بخشی از ظرفیت های کشاورزی کشور خالی مانده و نقش بخش خصوصی در استفاده از این ظرفیت خالی چیست موضوعی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت جهادکشاورزی در این حوزه کاملا مشخص است تصریح کرد: کشاورزان کشور باید به تکنولوژی کارآمد دسترسی آسان داشته باشند.

آقای کشاورز به کاهش بارندگی پارسال اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم در کشور کاملا جدی است و کشاورز اگر خودش را برای این تغییرات آماده نکند شکننده می شود.

وی با تاکید بر اینکه این شرایط اقلیمی می طلبد رویکرد جدیدی در حوزه کشاورزی کشور داشته باشیم متذکر شد؛ استان گلستان یکی از استان های مهم در حوزه کشاورزی است و در برنامه ششم که به تازگی آغاز شده باید میزان تولید گندم گلستان به 2 میلیون تن برسد.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه میانگین برداشت گندم در گلستان باید متوسط به 7 تن در هکتار برسد گفت: تولید دانه روغنی گلستان باید به 700 هزار تن و تولید جو در این استان باید به 500 تن برسد و گلستان به عنوان یکی از مراکز عالی تولید آبزی پروری و صیفی و ... باید در تولیدات رشد داشته باشد و این رشد بدون تکنولوژی میسر نیست.

وی خاک ورزی هوشمند را از کاستی های کشاورزی کشور دانست و گفت: به هیچ وجه نباید خاک ورزی سنگین انجام بدهیم و خاک ورزی باید با حداقل عملیات انجام شود و سعی کنیم در هر شرایط کاشت مطلوب با خاک ورزی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه خاک کشور در جریان فرسایش است افزود: باید برای جلوگیری از فرسایش اراده کنیم و تلاش کنیم هیچ زمینی لخت رها نشود چرا که تنها در این شرایط بین 20 تا 30 درصد مصرف آب کاهش پیدا می کند.

رئیس جهادکشاورزی گلستان نیز از هزینه کرد 370 میلیارد تومانی توسعه مکانیزاسیون در گلستان با همکاری دولت و بخش خصوصی خبر داد.

مختار مهاجر گفت: در پنج سال گذشته کشاورزی گلستان از شیوه سنتی به سمت کشاورزی صنعتی و مکانیزه در حرکت است و پیشرفت های خوبی در این حوزه داشته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها