فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان از این فدراسیون برای یک سال درخشان تجلیل کرد. در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران، از این فدراسیون برای یک سال موفقیت‌آمیز در عرصه فوتبال تجلیل شده و ایران را یکی از هفت کشور برتر دنیا معرفی کرده است. دلیل این اقدام فیفا، موفقیت فوتبال ایران در پنج عرصه بزرگ بین‌المللی است.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹۹

به این دلیل که مسابقات امیدها به صعود به المپیک منجر می‌شود و زیر نظر کمیته‌ بین‌المللی المپیک است، فدراسیون جهانی فوتبال مسابقات این رده را در ارزیابی خود قرار نداده است. راهیابی به مسابقات جام جهانی نوجوانان (که قرار است طی روزهای 14 مهر تا 6 آبان در هند برگزار شود)، جام جهانی جوانان (که اردیبهشت و خرداد امسال در کره جنوبی برگزار شد و با قهرمانی انگلیس به پایان رسید)، جام جهانی فوتسال (که سال گذشته در کلمبیا برگزار شد و با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید و ایران برای اولین بار موفق به کسب عنوان سوم شد)، جام جهانی فوتبال ساحلی (که اردیبهشت و خرداد امسال در باهاما برگزار شد و برزیل با شکست تاهیتی به قهرمانی رسید و ایران با شکست ایتالیا روی سکوی سوم ایستاد) و درنهایت جام جهانی فوتبال بزرگسالان، پنج رقابتی است که معیار فیفا برای ارزیابی عملکرد فدراسیون‌های فوتبال دنیا در سال 2017 قرار گرفت.

گرچه تلاش کشورها برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه همچنان ادامه دارد و تا چند روز آینده چند دیدار در چارچوب رقابت‌های مقدماتی را شاهد خواهیم بود، اما فقط هفت کشور دنیا در فهرست فیفا قرار دارند. فیفا از کشورهای ایران، برزیل و ژاپن تجلیل کرده و فقط چهار کشور دنیا این بخت را خواهند داشت تا در صورت صعود به جام جهانی 2018 روسیه در فهرست کشورهای موفق فیفا در سال 2017 قرار بگیرند. فهرستی که نام اسپانیا هم در آن دیده می‌شود و این کشور تا رسیدن به جام جهانی فقط به اندازه سه امتیاز فاصله دارد و به احتمال فراوان این سه امتیاز را در بازی جمعه شب مقابل آلبانی در ورزشگاه خوزه ریکو پرز در آلکانته کسب خواهد کرد.

گرچه تیم‌های فوتبال ساحلی، جوانان و فوتسال در جام‌های جهانی شرکت کرده‌ و درخشیده‌اند و تیم‌های ملی نوجوانان و تیم ملی بزرگسالان هم در جام جهانی شرکت خواهند کرد، اما باید بپذیریم از نظر سخت‌افزاری و امکانات حرفه‌ای، کیلومترها و سال‌ها از فوتبال روز دنیا فاصله داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها