قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت، پوشش رایگان بیمه برای بیش از ده میلیون ایرانی بود و توانستیم تعداد افراد فاقد پوشش بیمه در کشور را از 6/13 درصد به کمتر از 7 درصد کاهش دهیم، اما 81 میلیون و 600 هزار دفترچه بیمه در دست حدود 79 میلیون ایرانی است و لازم است همپوشانی بین بیمه‌ها بسرعت حذف شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۷۵

به گزارش جام‌جم، ایرج حریرچی درباره آسیب ناشی از تاخیر پرداخت مطالبات وزارت بهداشت توسط بیمه‌ها و بازگشت پرداخت‌های غیرقانونی و ارجاع مردم به بیرون از بیمارستان‌ها افزود: این نگرانی جدی ماست، اما تحمل آن برای سیستم مدیریتی، کارکنان و تامین‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی، دشوار و البته ستودنی است.

حریرچی یادآور شد: با چنین وضعیتی، حقوق پزشک جوانی که تا 29 سالگی درس خوانده و در زمان رزیدنتی و دستیاری با حقوق اندک زندگی خود را گذرانده و برای گذراندن طرح نیروی انسانی، به مناطق محروم سفر کرده، به دلیل تاخیر بیمه‌ها بعد از یک سال پرداخت می‌شود و پرستاران نیز اضافه کار و کارانه خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

وی با بیان این که اگر پرداختی بیمه‌ها اندک و با تاخیر همراه باشد، مشکلات زیادی ایجاد می‌شود، یادآور شد: با توجه به تائید طرح تحول سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر ادامه آن و نیز اولویت‌های رئیس‌جمهور و همراهی مناسب مجلس و همچنین مذاکرات و وعده‌هایی که به ما داده شده، در شش ماهه دوم سال، تاخیر پرداختی‌های بیمه‌ها تا حد زیادی جبران می‌شود تا از شرمندگی پرسنل و طرف‌های قراردادمان در بیاییم.

ادعاهای دروغین

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ این پرسش که اقدامات وزارت بهداشت در باره وضعیت نابسامان تبلیغات و فعالیت برخی موسسات طب اسلامی در کشور چه بوده است،‌ توضیح داد: مهم‌ترین اقدام ما در این زمینه روشنگری مردم است. مردم آگاهی کافی دارند که وقتی فردی ادعا می‌کند در عرض یک ساعت، یک بیماری صعب‌العلاج را درمان می‌کند، ادعای نادرستی است و در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و فرمایش‌های برخی مراجع عظام تقلید، می‌بینیم که بصراحت درباره طب سنتی مورد تائید وزارت بهداشت، سخن گفته شده است. حریرچی تاکید کرد: به هیچ وجه در موارد خلاف قانون کوتاه نخواهیم آمد و با قاطعیت با مواردی که با سلامت مردم بازی می‌کند و به آن آسیب می‌زند، برخورد خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها