عملکرد دختران بسکتبال در عشق‌آباد بررسی شود

کار سخت صعود به جمع برترین‌ها

نتیجه دختران بسکتبال در عشق‌آباد ترکمنستان بعد از اهمیت نخستین حضور رسمی آنها در میدان‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد. بسکتبالیست‌های دختر ایران بعد از انقلاب برای نخستین بار در یک تورنمنت رسمی در بازی‌های داخل سالن آسیا به میدان رفتند و در جایگاه پنجم ایستادند.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۲۹

پیش از این هم درباره تیم سه نفره دختران در بازی‌های داخل سالن نوشتیم با وجود آن که گفته می‌شود این رقابت‌ها میدانی برای ارزیابی بانوان بسکتبالیست است، اما با توجه به تیم‌های شرکت‌کننده و ماهیت اصلی بسکتبال سه نفره نمی‌توان درباره شرایط موجود بسکتبال بانوان ایران به نسبت رقبای سطح اول آسیا ارزیابی دقیقی داشت. این بازی‌ها تجربه بین‌المللی مناسب و اعلام حضور رسمی بانوان بسکتبالیست در یک تورنمنت بود که وعده حضور بانوان بسکتبالیست را در تورنمنت‌های آینده داد. بررسی شرایط فنی دختران بسکتبالیست با توجه به دورافتادگی شدید آنها از میادین بین‌المللی، نداشتن حامیان مالی در ایران و نیازمند بودن به امکانات و تجهیزات، به مطالعه عمیق و زمان کافی با استفاده از منابع مختلف علمی نیاز دارد.

در کنار این حضور اما نتایج تیم بسکتبال سه نفره از این بُعد قابل ارزیابی است که بازیکنان ایران با سن و سال بالاتر به نسبت رقیبی مانند چین تایپه با یک امتیاز این تیم را شکست دادند. پیروزی با هر نتیجه‌ای برای تیم دختران در عشق‌آباد شیرین است، اما ورای این پیروزی باید در چنین میدان‌هایی سطح رقابت دختران ایرانی با همتاهای آنها در آسیا سنجیده شود.

چین تایپه تیم زیر 17 سال خود را به بسکتبال سه نفره بازی‌های داخل سالن آسیا فرستاده بود در شرایطی که تیم ملی زنان چین تایپه چند ماه پیش در سطح یک بسکتبال زنان آسیا حضور داشت.

دختران ایرانی با جمعی از برترین‌ها و با 33، 30، 29 و 26 سال سن در این رقابت‌ها حاضر شدند بنابراین یکی از دستاوردهای این رقابت‌ها توجه به رده‌های پایه دختران بسکتبال است آن هم در شرایطی که یکی از رقبا با تیم زیر 17 ساله‌های خود وارد پیکارها شده بود. ایران در روز نخست افغانستان را شکست داد و در بازی برای حضور در نیمه نهایی به ترکمنستان باخت.

در بسکتبال سه نفره عشق‌آباد به جز چین تایپه، هیچ‌کدام از قدرت‌های اول آسیا حضور نداشتند، اما بررسی تیم‌ها در رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا نشان می‌دهد برای ورود به این سطح و رقابت با تیم‌هایی مانند ژاپن و چین به همراه استرالیا و نیوزیلند کار سختی در پیش است. ژاپنی‌ها قهرمان دختران سطح یک آسیا به همراه چینی‌ها که در رقابت‌های اخیر سوم آسیا شدند، در بسکتبال سه نفره عشق‌آباد شرکت‌کننده نداشتند. تیم‌های کره شمالی و جنوبی و فیلیپین به عنوان تیم‌های سطح یک بسکتبال زنان آسیا هم در این تورنمنت نماینده نفرستادند. تیم‌های سریلانکا، فیجی، هند، قزاقستان، لبنان و سنگاپور هم که چندی پیش مسابقه‌های سطح 2 بسکتبال زنان آسیا را برگزار کردند غایبان عشق‌آباد بودند و فقط ازبک‌ها به عنوان تیمی از این سطح، تیم سه‌نفره خود را به بازی‌ها معرفی کرده بودند.

در بازی‌های ترکمنستان تیم تایلند قهرمان شد و ازبکستان و ترکمنستان در مکان‌های دوم و سوم ایستادند و سوریه چهارم شد. ایران، اندونزی، چین تایپه، اردن، جزایر کوک، مغولستان، گوام و مغولستان پنجم تا دوازدهم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها