رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در حالی میزان تراز دریاچه ارومیه را 1270 متر و 28 سانتی‌متر اعلام کرد که این تراز نسبت به هفته گذشته پنج سانتی‌متر دیگر کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۰۰

فرهاد سرخوش دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، علت اصلی کاهش تراز دریاچه ارومیه را در سه ماه گذشته تبخیر بالای آب و کاهش 36 درصدی بارندگی‌ها دانست و گفت: حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری با بارش 205 میلی‌متر، به عنوان یکی از کم‌بارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور به ثبت رسیده و این امر در احیای دریاچه تاثیر نامطلوب گذاشته است. وی میزان مساحت فعلی دریاچه ارومیه را 1734 کیلومتر اعلام کرد که نسبت به هفته گذشته نزدیک به 266 کیلومتر کاهش نشان می‌دهد. وی طی ماه‌های اخیر در حالی برای افزایش تراز دریاچه ارومیه با آغاز فصل پاییز و شروع بارندگی‌ها ابراز امیدواری کرده بود که با وجود کاهش چشمگیر دمای هوا و آغاز بارش‌های کوهستانی، همچنان تراز دریاچه با سرعت قابل توجهی در حال کاهش است.

وی با اعلام این‌که حوضه آبریز دریاچه ارومیه توسط 21 رودخانه دائمی و 39 رودخانه دوره‌ای سیراب می‌شود، گفت: پس از اردیبهشت سال جاری، آب به دریاچه ارومیه وارد نشده است، زیرا رهاسازی آب سدها از آذرماه آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها