درخشش خیره‌کننده فرنگی‌کاران

8 فینالیست و 6 مدال طلای شاگردان علی اشکانی

تیم ملی کشتی فرنگی با هدایت علی اشکانی در یک رویداد بین‌المللی دیگر یعنی بازی‌های سالنی آسیا خوش‌درخشید و با کسب شش طلا و دو نقره به عنوان قهرمانی این پیکارها دست یافت.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۶۰

علی اشکانی که ماه گذشته در پیکارهای جهانی با کسب عنوان سومی نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد این بار در بازی‌های سالنی آسیا در ترکمنستان نیز با شماری از کشتی‌گیران دوم و سوم اوزان مختلف موفق شد کارنامه درخشانی کسب کرده و ضمن سفت کردن جای پای خود در تیم ملی نوید بازگشت کشتی فرنگی ایران به روزهای اوج را بدهد.

دیروز فرشاد بلفکه در 71 کیلو، پژمان پشتام در 75 کیلو، مهدی ابراهیمی در 80 کیلو، سامان عزیزی در 85 کیلو، امیرحسین حسینی در 98 کیلو و بهنام مهدی‌زاده در 130 کیلو طلا کسب کردند و محسن حاجی‌پور در 59 کیلو، امین سوری در 66 کیلو، مدال نقره گرفتند تا کشتی فرنگی ایران شب باشکوهی را پشت سر بگذارد.

در وزن 98 کیلوگرم امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر یک اصلان کولیف از ترکمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نارا یوتا از ژاپن را با نتیجه یک بر یک مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت. حسینی امشب در دیدار فینال به مصاف اوزو دژوزوپبکوف از قرقیزستان می‌رود.

در وزن 130 کیلوگرم بهنام مهدی‌زاده در دور نخست با نتیجه 3 بر 2 نورماخان تینالیف دارنده مدال برنز جهان، قهرمان بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور دوم نیز با نتیجه 7 بر 3 از سد ساتوشی کایزوکا از ژاپن گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. مهدی‌زاده در این دیدار مقابل کیانگ منگ از چین با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال ناوین از کشور هند است.

طلا و برنز فوتسال

در روز پایانی رقابت‌های فوتسال تیم ملی آقایان ایران موفق شد به مقام قهرمانی دست یابد.

تیم ملی فوتسال آقایان ایران در دیدار فینال با نتیجه 7 بریک ازبکستان را شکست داد و با کسب عنوان قهرمانی مدال طلای این مسابقات را برای ایران به ارمغان آورد. در این مسابقه مهدی جاوید (4 گل)، حمید احمدی و علی اصغر حسن‌زاده (2 گل) برای ایران گلزنی کردند. در دیدار رده‌بندی هم ژاپن در ضربات پنالتی افغانستان را شکست داد و به عنوان سومی دست یافت.

پیش از این در فوتسال بانوان تیم فوتسال زنان ایران به مصاف چین رفت که در نهایت ایران موفق شد با نتیجه 5 بر یک حریفش را شکست بدهد و به عنوان سومی این بازی‌ها برسد. ایران در دوره قبلی این بازی‌ها به عنوان نایب‌قهرمانی رسیده بود.

دیگر نتایج ورزشکاران کشورمان به این شرح است:

کیک‌بوکسینگ:

محمد پورفرج در وزن 79- پوینت‌فایت مقابل حریف ازبکستانی به برتری رسید و طلایی شد.

حسین کرمی در وزن 75- فول کنتاکت به حریف عراقی باخت و نقره گرفت.

سامبو:

پدرام بیک‌زاده در وزن 68- کیلوگرم حذف شد.

شطرنج:

تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب احسان قائم‌مقامی و پویا ایدنی در رده هفتم قرار گرفت. تیم بانوان نیز با ترکیب آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی‌پورپنجم شد.* تیم زیر 23 سال مردان ششم شد و تیم زیر 23 سال بانوان هم ششم شد.

اسنوکر:

سهیل واحدی مقابل حریف چینی شکست خورد و به مدال برنز رسید. حسین وفایی هم با برتری 4 بر 3 مقابل حریفی از چین راهی فینال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها