با هدف کسب استقلال اقتصادی صورت گرفت؛

معرفی 600 مددجوی البرزی به کاریابی ها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز خدمات این حوزه در بخش کارآفرینی برای مددجویان را تشریح کرد و اظهار داشت: 600 مددجوی جویای کار البرزی و تعدادی از نیازمندان فاقد شغل غیر تحت حمایت که توانایی دریافت تسهیلات ندارند از طریق مراکز کاریابی طرف قرارداد به شرکت ها، کارخانجات و کارگاه های تولیدی معرفی شده اند.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۳۵

به گزارش جام جم البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان البرز؛ شاهین رضایی با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده با برخی از کاریابی های استان البرز، گفت: معرفی به کاریابی ها، ایجاد تمهیدات لازم جهت حضور مددجویان فاقد مهارت شغلی در دوره های آموزشی بلند مدت فنی و حرفه ای و قرار گرفتن در مسیر اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی و دستیابی به استقلال اقتصادی از جمله مهمترین برنامه های این نهاد در سال اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال است.

وی افزود: مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز ادامه داد: آموزش های فنی وحرفه ای با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم و کم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی در حال انجام است و طی سال 95 یک هزار و 300 مددجو در دوره های بلند مدت اشتغال شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح های خودکفایی مددجویان با هدف پایداری شغلی، تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد، بیان داشت: توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.رضایی ابراز داشت: تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف20 میلیون تومان است که بیشتر در زمینه های خدماتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، پس از کسب استقلال اقتصادی از جمع خانوارهای تحت حمایت این نهاد خارج می شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز از صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال برای مددجویان دعوت کرد و گفت: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاتر کاریابی در جهت فراهم کردن شغل برای خانوارهای تحت حمایت، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن برای مدت معین حق بیمه سهم کارفرما، توسط این نهاد، پرداخت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها