مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: طرح دهکده تفریحی گردشگری تایسیز سبلان با مشارکت 100 تا 150 میلیون دلاری سرمایه‌گذار روسی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۱۷

به گزارش تسنیم از اردبیل،‌هاشم مظفری در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و در رأس آن استاندار اردبیل از تمامی سرمایه‌گذاران خارجی بویژه سرمایه‌گذاران مراجعه کننده از کشورهای دوست و همسایه استقبال و حمایت لازم را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، همه آورده و ماشین آلات سرمایه‌ای سرمایه‌گذاران خارجی را تضمین می‌کند و این امکان فراهم شده تا سرمایه‌گذاران یک تا 100 درصد شرکت سرمایه‌گذاری خود را در ایران به ثبت برسانند.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل خواستار همکاری و ارائه راهکارهای قانونی برای اجرایی شدن طرح طرح دهکده تفریحی گردشگری تایسیز سبلان با مشارکت سرمایه‌گذار روسی شد و گفت: انتظار می‌رود تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو مرکز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مظفری با تشریح طرح دهکده تفریحی گردشگری تایسیز سبلان افزود: محل اجرای طرح در جاده اردبیل به روستای پیرالقیر شهرستان سرعین با مساحت 400 هکتار در زمین‌های درجه سه کشاورزی منطقه که 90 درصد دیمی و 10 درصد آبی است با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی 100 تا 150 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال سالم مستقیم و غیرمستقیم، ارائه خدمات با کیفیت بهتر برای گردشگران داخلی و خارجی، توسعه صنعت گردشگری، بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه جهانگردی استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در این طرح به دلیل ایجاد مراکز تفریحی و توریستی و تداوم زمان اقامت گردشگر در منطقه و تقویت گردشگری ورزشی، اکوتوریسم، گردشگری سلامت، بیش از 100 هکتار از زمین به این کاربری‌ها اختصاص داده شده است.

مظفری تصریح کرد: در طرح دهکده تفریحی گردشگری تایسیز سبلان برای اسکان، پذیرایی و اقامت جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر در این منطقه و استفاده از مراکز گردشگری ایجاد شده مساحتی در حدود 60 هکتار برای یک هزار واحد اقامتی در قطعات 600 متری در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها