تیم بسکتبال سه نفره بانوان در رقابت‌های 3 به 3 بازی‌های داخل سالن آسیا در عشق‌آباد ترکمنستان به میدان می‌رود. این رقابت‌ها برای نخستین بار با حضور رسمی بانوان بسکتبالیست ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۵۱

تیم ایران با آیرین آرتونیان، گلاره کاکاونپور، روژانا محمودی و دلارام وکیلی در این دوره به میدان رفته است. با وجود آن که گفته می‌شود، این رقابت‌ها میدانی برای ارزیابی بانوان بسکتبالیست است، اما با توجه به تیم‌های شرکت‌کننده و ماهیت اصلی بسکتبال سه نفره نمی‌توان درباره شرایط موجود بسکتبال بانوان ایران به نسبت رقبای آسیایی ارزیابی دقیقی داشت. این بازی‌ها تجربه بین‌المللی مناسب و اعلام حضور رسمی بانوان بسکتبالیست در یک تورنمنت است که وعده حضور بانوان بسکتبالیست را در تورنمنت‌های آینده می‌دهد. بررسی شرایط فنی دختران بسکتبالیست با توجه به دورافتادگی شدید آنها از میادین بین‌المللی، نداشتن حامیان مالی در ایران و نیاز به امکانات و تجهیزات؛ به مطالعه عمیق و زمان کافی با استفاده از منابع مختلف علمی نیاز دارد.

در رقابت‌های عشق‌آباد بازیکنان مطرحی از بسکتبال ایران حاضر هستند که تجربه و سوابق آنها امیدواری زیادی برای نتیجه‌گیری در بازی‌ها ایجاد کرده است.

در بسکتبال سه نفره عشق‌آباد بجز چین تایپه، هیچ کدام از قدرت‌های اول آسیا حضور ندارند. ژاپنی‌ها قهرمان دختران سطح یک آسیا به همراه چینی‌ها که در رقابت‌های اخیر سوم آسیا شدند، در بسکتبال سه نفره عشق‌آباد تیم ندارند. رقابت‌های بسکتبال زنان آسیا در دوره اخیر با حضور استرالیا و نیوزیلند از اقیانوسیه برگزار شد که استرالیایی‌ها نایب قهرمان شدند. از تیم‌های کره شمالی و جنوبی و فیلیپین به عنوان تیم‌های سطح یک بسکتبال زنان آسیا هم در این تورنمنت خبری نیست.

از بسکتبال سطح دو زنان آسیا هم فقط ازبکستان در این رقابت‌ها نماینده دارد و تیم‌های سریلانکا، فیجی، هند، قزاقستان، لبنان و سنگاپور هم که چندی پیش در مسابقه‌های سطح 2 بسکتبال زنان آسیا شرکت کرده بودند، تیمی در این بازی‌ها ندارد.

به این ترتیب رقابت‌های بسکتبال سه‌نفره در عشق‌آباد با حضور ترکمنستان، سوریه، مغولستان، اندونزی، گوام، تایلند، افغانستان، تایپه، اردن، ازبکستان، جزایر کوک و ایران در جریان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها