ناراحتی دختر دونده از برخورد رئیس فدراسیون:

کیهانی، دوومیدانی را به جنگ اعصاب تبدیل کرد

با گذشت چند روز از اتفاقی که در دفتر رئیس فدراسیون برایش افتاد، هنوز ناراحت است. وقتی با ما صحبت می‌کند صدایش می‌لرزد و از شدت ناراحتی گاهی مکث می‌کند و دوباره ادامه می‌دهد. بغضی در گلویش است که انگار تمام 10 هزار متر مسیری را که دویده، همراه او بوده است. احساس سرخوردگی به سراغش می‌آید، اما مقاومت می‌کند. درست مانند لحظات سخت دویدن در طولانی‌ترین مسیرهای دوهای استقامت.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۷۴

پریسا عرب، دونده دوهای استقامت ایران رکورددار 5 و 10 هزار متر است. او در مسابقه‌های اخیرخودش هر کجا بوده رکورد زده است، اما رکوردهای این بانوی دونده، پایان تلخی برای او داشت.

با اتفاقات عجیب در فدراسیون دوومیدانی که تاکنون کم رخ نداده است، اتفاق اخیر در مورد پریسا عرب اولین آنها نیست و آخرین آن هم نخواهد بود.

پریسا عرب بعد از چند مرتبه رکوردزنی، در نامه‌ای از مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی درخواست پاداش کرد تا از این طریق بتواند بخشی از مخارجش را برای ادامه تمرینات طاقت‌فرسا دوی استقامت تامین کند، اما در عین ناباوری این نامه پیش چشمان این قهرمان و پریسا بهزادی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون توسط مجید کیهانی پاره می‌شود.

پریسا عرب در گفت‌وگو با جام‌جم این اتفاق را با ما در میان می‌گذارد و می‌گوید: هنوز در شوک رفتار رئیس فدراسیون دوومیدانی هستم. مگر می‌شود رئیس یک فدراسیون با ورزشکار آن رشته چنین رفتاری داشته باشد؟ با خیلی‌ها صحبت کردم که به من دلداری دادند، اما آیا چنین رفتاری جای توجیه دارد؟

عرب ادامه می‌دهد: سال‌هاست برای علاقه‌ای که به دوومیدانی دارم از جیب هزینه کرده‌ام و این بار وقتی فدراسیون دوومیدانی به قهرمانان پاداش داد گفتم برای تامین بخشی از هزینه‌هایم و با توجه به رکوردشکنی‌هایی که طی این مدت داشتم موضوع پاداش را با آقای کیهانی در میان بگذارم، اما ایشان در حرکتی که اصلا انتظارش را نداشتم نامه درخواستم را در حضور خانم بهزادی، نایب‌رئیس بانوان پاره کرد. هر چقدر هم حرکتم بد بود که نبود. این رفتار رئیس یک فدراسیون جای توجیه ندارد.

دونده دوهای استقامت ایران در پاسخ به این پرسش که چرا کیهانی نامه‌اش را پاره کرده است، می‌گوید: او به من گفت باید هیات استان به فدراسیون نامه بزند و بعد از طریق هیات پیگیری کنم. من درباره سلسله مراتب اداری توجیه نبودم، اما چرا در صورت موافقت نکردن با درخواستم رئیس فدراسیون باید نامه‌ام را جلوی من و خانم بهزادی پاره کند؟

عرب درباره واکنش نایب‌رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی در قبال رفتار کیهانی می‌گوید: خانم بهزادی هم از برخورد رئیس فدراسیون متحیر شده و مانده بودند چه بگویند. وی چند بار بعد از آن اتفاق برای دلجویی با من صحبت کرد.

رکورددار دوهای استقامت بانوان، سال گذشته هم از طرف هیات تهران پاداش خود را پیگیری کرده بود، اما به مدال آوری او در دوهای استقامت و صحرانوردی اعتنایی نشد. او می‌گوید: دو سال است پشت‌سر هم رکورد می‌زنم و امروز از این بی‌احترامی خیلی ناراحتم. عرب بعد از این اتفاق تلخ، انگیزه‌اش را از دست داده است، اما سعی می‌کند به خودش امید بدهد با فراموش کردن این اتفاق، دوباره روحیه از دست رفته‌اش را برای بازگشت به تمرینات سخت و طاقت‌فرسا باز یابد.

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگویی، علت پاره کردن نامه پریسا عرب را این گونه توضیح داده است: همه مکاتبات و درخواست‌های ورزشکاران از طریق هیات صورت می‌گیرد و خانم عرب بارها بدون این که هیات استان در جریان باشد مستقیم به فدراسیون نامه زده است و ما بارها این موضوع را به او تذکر دادیم.

با این توضیحات آقای رئیس، اما بازهم به نظر نمی‌رسد پاره کردن نامه ورزشکاران، جایگزین مناسبی به جای تذکر دادن به آنها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها