گردشگران ایرانی بزودی بی‌روادید به روسیه می‌روند

سفیر روسیه در تهران گفت: براساس توافق دوجانبه بین روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه، در آینده نزدیک روادید سفر گردشگران ایرانی به روسیه لغو می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۰۹

به گزارش ایرنا، لوان جاگاریان دیروز در دیدار با استاندار مازندران در ساری گفت: کشور ما با این تصمیم موافق است و منتظر اجرای آن از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا پایان سال جاری میلادی (2017) این اقدام عملیاتی شود. جاگاریان عنوان کرد: براساس این توافق سفر گردشگران روس به ایران نیز بدون روادید امکان‌پذیر می‌شود.

سفیر روسیه در تهران افزود: در حال حاضر لغو روادید برای گردشگران کشورهای ترکیه، تایلند و امارات در حال اجراست و بزودی این طرح برای کشور مصر نیز عملیاتی می‌شود.

وی دلیل تاخیر در اجرای لغو روادید گردشگران ایرانی به روسیه را پیگیری نکردن آن از سوی آژانس‌های ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: کشورش هیچ مشکلی برای اجرای لغو روادید گردشگران ایرانی ندارد.

استاندار مازندران نیز در این نشست با ابراز خرسندی از گسترش روابط سیاسی و تجاری بین ایران و روسیه گفت: این روابط می‌تواند در سطح استان‌ها نیز پیگیری شود. ربیع فلاح جلودار لغو روادید و اجرای طرح گمرک سبز را از مهم‌ترین راهکارها برای گسترش روابط بین استانی با کشور روسیه عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها