بهروز رضوی، نیازی به معرفی ندارد، زیرا هر شب شنوندگان رادیو با صدای او در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران زندگی می‌کنند. شخصیت او در کار و زندگی به گونه‌ای است که همیشه طرفداران و دوستدارانش برایش احترام خاصی قائل هستند.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴۶

شنیدن داستان‌های رادیویی با صدای ششدانگ رضوی خالی از لطف نیست، زیرا صدای او آرامش خاصی به مخاطب منتقل می‌کند. به همین دلیل، رادیو تهران در چینش جدول پخش برنامه‌های خود از قصه‌های شبانه غفلت نکرده و با پخش برنامه کتاب شب با صدای بهروز رضوی و انتخاب داستان‌‌ها و رمان‌های معتبر و شاخص ایرانی و خارجی شب‌ خوشی را برای خانواده‌‌ها به ارمغان می‌آورد.

رضوی فعالیت‌های هنری‌اش را از مقطع دبیرستان شروع کرد و شرکت در چنین برنامه‌هایی باعث شد پای او به رادیو باز شود. او سال 1347، همکاری‌اش را با رادیو و با برنامه «دفتر آینه» آغاز و اولین دستمزدش را دریافت کرد. البته رضوی قبل از گویندگی، نویسنده این برنامه بود تا این که در یک تابستان که بیشتر گویندگان رادیو سفر رفته بودند و جای خالی آنها احساس می‌شد، پا به عرصه گویندگی گذاشت.

یکی از علاقه‌مندی‌های رضوی، مطالعه کردن است. او عادت به کتابخوانی دارد و سعی می‌کند در اجرای هر کدام از قصه‌ها با توجه به مضمون، لحن داستان و حتی ترجمه، حال و هوای خاصی به صدایش بدهد. البته اعتقاد دارد این کار درونی در او اتفاق می‌افتد و این که چهار دهه گویندگی به او در این باره کمک زیادی کرده است. رضوی همیشه به همکاران جوان و تازه نفسی که به رسانه می‌آیند یا در کلاس‌هایش هستند تاکید می‌کند اگر می‌خواهند موفق شوند، خودشان را به حس متن بسپارند، زیرا حس متن، گوینده را خیلی صحیح رهبری و هدایت می‌کند و او را راهنمایی خواهد کرد که چگونه قصه را بخواند.

یکی از ویژگی‌های رضوی در کار این است که معتقد است باید گوینده طوری متن را بخواند که شنونده حضور او را احساس نکند، زیرا اگر گوینده توانایی‌های خودش را به رخ مخاطب بکشد، مزاحم درک سالم و بی‌واسطه مطلب می‌شود. به همین دلیل گوینده باید مراقب نوع اجرایش هنگام خواندن متن باشد.

رضوی طی این سال‌ها در کنار گویندگی در رادیو، گوینده و مجری برنامه‌های ادبی و عرفانی تلویزیون هم بوده و هرازگاهی هم سری به دنیای دوبله زده است.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها