jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۰۷۲۵۷۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶  |  ۱۰:۱۵

امروزه بسیاری از ما به‌راحتی دچار اضطراب و افسردگی می‌شویم.

راهکارهای ساده‌ای که سلامت روحی را تقویت می‌کنند

خوشبختانه راهکارهای ساده‌ای وجود دارند که با کمک آنها می‌توانیم در زمان کوتاهی به احساس بهتری برسیم.

مصرف روزانه سبزیجات

براساس تحقیقی که در دانشگاه سیدنی انجام شد کسانی که روزانه مصرف سبزیجات بیشتری دارند، استرس و افسردگی را کمتر تجربه می‌کنند.

حالت بدنی مناسب

حالت بدنی درست، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و با افسردگی مقابله می‌کند. قوز کردن به طور طبیعی می‌تواند باعث ایجاد حالت ضعف و ترس شود و افسردگی و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال داشته باشد.

استفاده از گوش‌گیر

مطالعه‌ای که در آلمان روی بیش از 15 هزار نفر انجام شد نشان داد شیوع افسردگی و اضطراب در میان کسانی که از سر و صدای محیط رنج می‌برند دو برابر است. استفاده از گوش‌گیر به سلامت روحی در این محیط‌ها کمک می‌کند.

کمک به دیگران

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد کسانی که بیشتر به افراد نیازمند کمک پولی می‌کنند شادتر از کسانی هستند که کمتر این کار را انجام می‌دهند.

آواز خواندن

آواز خواندن از طریق افزایش ترشح هورمون اندروفین که ایجاد کننده احساس مثبت است، شادی و کاهش استرس را به دنبال دارد.

استفاده از گل‌های تازه

مطالعات محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد استفاده از گل‌های تازه در محیط، سطح انرژی و شور و شوق را افزایش می‌دهد و در فرد حس رضایتمندی از زندگی ایجاد کند.

دیدن فیلم‌های غمگین

دانشمندان می‌گویند دیدن فیلم‌های گریه‌آور باعث می‌شود به زندگی و روابط خودتان بیندیشید و در نهایت احساس بهتری داشته باشید.

کاکائو و شکلات

براساس مطالعات، مصرف کاکائو و شکلات تاثیرات مثبتی بر روحیه و عملکرد شناختی افراد به جا می‌گذارند.

آشپزی کردن

مطالعات نشان می‌دهد آشپزی به عنوان یک فعالیت خلاقانه درشرایطی که احساس خوبی ندارید، می‌تواند احساس شادی را در شما افزایش دهد.

نوشتن

روی کاغذ آوردن احساسات به تخلیه احساسات منفی کمک می‌کند و با کاهش فعالیت آمیگدال ـ بخشی از مغز که مسئول احساساتی مانند ترس، خشم و اندوه است ـ باعث می‌شود، احساس شادی کنید.

مواد غذایی تخمیر شده

تحقیقات نشان داده است کسانی که در رژیم غذایی خود از مواد غذایی تخمیر شده‌ای که حاوی پروبیوتیک‌ها هستند بیشتر استفاده می‌کنند علائم اختلالاتی مانند اضطراب اجتماعی و اختلال عصبی را کمتر نشان می‌دهند. ماست، خیارشور و کیمچی از مواد غذایی تخمیرشده هستند.

منبع: cracked.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

مهارت تحکیم بنیان خانواده پس از فرزندآوری

ازدواج پیش از داشتن فرزند، قراردادی است برای آماده ساختن آسایش جسمانی و روانی متقابل، ولی پس از بچه دار شدن معنی حقیقی خود را به دست می آورد. خانواده همیشه در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی، منشاء فرهنگ‌ها، تمدن ها و تاریخ بشر بوده است. توجه به خانواده و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌ خود، همواره سبب اصلاح خانواده انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است. 

سختی‌های موج سوم کرونا

سختی‌های موج سوم کرونا

چند روزی است اوضاع بیمارستان مسیح‌دانشوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های مرجع کرونا در ایران نگران‌کننده شده و روزانه حدود 200بیمار به اورژانس کرونای این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

نظام خانواده یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می رود. همانطور که نظام های بزرگ اجتماعی، قوانین و حقوق خاص خودشان را در ارتباط با اداره و استحکام و رشد و بالندگی دارند لذا جهت تحکیم بنیان خانواده باید خانواده ها را آموزش داد. بدین ترتیب با توجه به تاثیر مستقیم آموزش بر وضعیت زوجین، شناسایی و تعیین عللی که به بهبود روابط زناشویی منجر می شود، در پیشگیری از مشکلات آنان نقش موثری خواهد داشت.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر