دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز گذشته و همزمان با عید سعید غدیر با اجرای کارناوال گروه‌های مختلف و برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور جمعی از هنرمندان برجسته داخلی و خارجی در شهرستان مرزی مریوان در استان کردستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۲۰
آغاز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

دبیر اجرایی این جشنواره در مراسم افتتاحیه جشنواره به جام‌جم گفت: در این جشنواره 42 گروه تئاتر از استان‌های مختلف کشور و شش کشور ‎برزیل، اسپانیا، اوکراین، آذربایجان، عراق و فرانسه حضور دارند.

فاتح بادپروا افزود: در این جشنواره ‎450 نفر در قالب 42 گروه در بخش‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نمایش‌های خود را در چندین نوبت اجرا می‌کنند.

به گفته وی، پنج گروه در بخش مرور، پنج گروه در بخش کودک، 20 گروه آزاد و شش گروه آیینی در کنار شش گروه خارجی در این جشنواره حضور دارند.

در نخستین روز جشنواره بعد از برگزاری کارناوال و مراسم افتتاحیه در مجموع 27گروه داخلی و خارجی در مکان‌های مختلف شهر مریوان و دریاچه زریوار نمایش اجرا کردند.

فرماندار مریوان در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان توضیح داد: نشاط اجتماعی از سیاست‌های بارز دولت و برگزاری چنین جشنواره‌هایی حرکت در این راستاست.

محمد شفیعی افزود: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی این شهرستان بوده و مردم مشارکت بسیار خوبی در اجرای جشنواره دارند.

وی با بیان این‌که امسال برای نخستین بار در مقایسه با چند دوره گذشته شاهد بیشترین حضور گروه‌های هنری از کشورهای خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: حضور داوران بخصوص قطب‌الدین صادقی، هنرمند کرد و بومی استان و هنرمندان برجسته تئاتر خیابانی کشورمان و چند گروه خارجی می‌تواند غنی‌بخش جشنواره دوازدهم باشد و این شهرستان را به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور معرفی کند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از 18 تا 22 شهریور با اجرای گروه‌های هنری در خیابان‌ها، میادین، پارک‌ها، دریاچه زریوار و روستاهای اطراف مریوان در حال برگزاری است.

بهرام غلامی

جام‌جم کردستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها