شاگردان برانکو در دیدار معوقه هفته پنجم لیگ، امروز به مصاف گسترش فولاد می‌روند

صدرنشینی پرسپولیس یا قعرنشینی استقلال

تنها بازی عقب‌افتاده لیگ برتر، ساعت 17 و 15 دقیقه امروز با سوت موعود بنیادی‌فر در در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز آغاز می‌شود تا تکلیف بالا و پایین جدول، در پایان هفته پنجم مشخص شود. پرسپولیس اگر ببرد، صدرنشین می‌شود، اما برد گسترش فولاد به معنای قعرنشینی استقلال است!
کد خبر: ۱۰۷۰۶۸۱

این بازی،‌ اولین و آخرین بازی پرسپولیس بعد از تساوی 2 ـ 2 این تیم مقابل الاهلی و قبل از بازی برگشت دو تیم است. به عبارتی، این تنها تمرین جدی قرمزهاست تا برای بازی با نماینده عربستان و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند. اگرچه شاگردان برانکو با برد در این بازی می‌توانند دوباره به صدر جدول برگردند، اما آنچه امروز برای این مربی اهمیت دارد، فقط رسیدن به صدر نیست. او باید نیمی از حواسش متوجه بازی با الاهلی باشد. همین ملاحظه سبب می‌شود پرسپولیسی‌ها در عین حال که یک تمرین جدی را یپش رو دارند، در کنار رعایت اصول تاکتیکی، مراقب ساق‌هایشان هم باشند تا مبادا بازی حساس و سرنوشت‌ساز روز سه‌شنبه را از دست بدهند.

2 روی سکه

قهرمان فصل قبل این فصل را هم خیلی خوب شروع کرد و با سه برد به بازی چهارمش رفت. تساوی ناباورانه مقابل سیاه‌جامگان، مانع رکوردشکنی پرسپولیس شد. همین تساوی تیم شگفتی‌ساز پارس جنوبی را به صدر جدول بازگرداند و حالا پرسپولیسی‌ها اگر می‌خواهند به صدر جدول بروند، باید برنده این جدال خارج از خانه باشند.

گسترش فولاد برخلاف پرسپولیس شروع ضعیفی داشت. این تیم سه بازی از چهار بازی اولش را باخته است. به طور قطع بخشی از این نتایج ضعیف به تغییر و تحولاتی گسترده مربوط می‌شود که در فصل نقل و انتقالات در گسترش ایجاد شد. لوکا بوناچیچ، سرمربی کروات گسترش که خود یکی از همین تغییرات است، کار دشواری برای ساختن تیمش در هفته‌های آغازین دارد.

بدون ملی‌پوشان

پرسپولیس برای این بازی مشکلاتی دارد. این تیم سه‌شنبه هفته بعد در آسیا با الاهلی بازی دارد و باید حواسش به آن بازی حساس باشد. علیرضا بیرانوند، وحید امیری، محمد انصاری و مهدی طارمی،‌ چهار ملی‌پوش پرسپولیس سه‌شنبه به میدان رفتند و به احتمال فراوان، برانکو از آنها در این بازی استفاده نخواهد کرد. بشار رسن هم که در بازی روز سه‌شنبه عراق و امارات حضور داشت، نتوانست خود را به تمرینات روز گذشته پرسپولیس برساند. دیگر غایب قرمزها سیدجلال حسینی است که به‌دلیل آسیب‌دیدگی، همراه تیم به تبریز نرفت.

با این حساب،‌ دست برانکو برای بازی امروز خیلی باز نیست و او بدون چهار پنج بازیکنش به میدان می‌رود. این موضوع البته فرصت خوبی در اختیار بازیکنانی مثل گادوین منشا، شایان مصلح و سیامک نعمتی قرار می‌دهد که خودی نشان دهند.

نکات خواندنی

ـ این بازی، تقابل دو مربی کروات لیگ است. برانکو و لوکا خیلی هم رابطه صمیمانه‌ای باهم ندارند.

ـ برانکو ایوانکوویچ متخصص برنده شدن مقابل گسترش است و در چهار بازی گذشته‌اش مقابل این تیم برنده شده است. برانکو هیچ تیمی را به اندازه گسترش فولاد شکست نداده است.

ـ بازی امروز نهمین تقابل دو تیم است. پرسپولیس در هشت بازی قبل صاحب پنج برد، یک تساوی و دو باخت شده است.

ـ این بازی اگر مساوی شود، گسترش در انتهای جدول باقی می‌ماند. نکته جالب این است که اگر پرسپولیس در این بازی ببازد، ‌استقلال تهران تیم آخر جدول می‌شود!

ـ سامان نریمان جهان یکی از خریدهای جدید این تیم است که امروز می‌تواند برابر تیم سابقش به میدان برود. تقابل آندرانیک تیموریان با پرسپولیس هم جالب خواهد بود.

بوناچیچ: می‌توانیم پرسپولیس را ببریم

سرمربی کروات تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز مدعی شد، تیمش توانایی برتری مقابل پرسپولیس را دارد. لوکابوناچیچ که با تسنیم صحبت می‌کرد، درباره تقابل تیمش با پرسپولیس در دیدار معوقه هفته پنجم گفت: برای ما فرقی ندارد با چه تیمی بازی می‌کنیم، پرسپولیس باشد یا تیم دیگری. ما با نیت برد وارد زمین خواهیم شد. مطمئنا گسترش این توانایی را دارد که پرسپولیس را در زمین خودش شکست دهد، به شرطی که بازیکنانم با صددرصد توان در زمین حاضر شوند. وی افزود: پرسپولیس تیم بسیار خوبی است و بازیکنان باکیفیتی دارد. این که گفته می‌شود بازی نکردن ملی‌پوشان پرسپولیس به نفع گسترش فولاد خواهد بود، اصلا درست نیست. کیفیت بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس با سایر نفرات این تیم فرقی ندارد. در عین حال بازیکنانی که ذخیره هستند یا کمتر بازی می‌کنند، انگیزه زیادی دارند تا خودشان را نشان دهند. بنابراین نمی‌توان گفت، به سود گسترش فولاد است که ملی‌پوشان پرسپولیس بازی نکنند. دیروز با توجه به ساعت پرواز تیم پرسپولیس به تبریز، برانکو به نشست خبری نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها