سرکوب و نقض حقوق مسلمانان میانمار که به نام روهینگیا معروف هستند، تاکنون باعث کشته شدن شماری از آنها و آتش زدن خانه‌ها و مساجد مسلمانان و اجبار آنها به ترک میهن خویش شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۰۹

دکتر اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی که در تذکر کتبی به وزیر امورخارجه، خواستار پیگیری وضعیت مسلمانان مظلوم میانمار شده، در گفت‌وگو با جام سیاست تاکید دارد که پشت پرده چنین نسل‌کشی‌هایی، تضعیف مسلمانان در جهان است. مشروح این گفت‌وگو را بخوانید.

چرا در قرن بیست ویکم سکوت نهادهای بین‌المللی در قبال کشتار مردم مسلمان میانمار را شاهد هستیم؟

متاسفانه مسلمانان میانمار مورد هجوم ناجوانمردانه گروهی خارج از اصول انسانی و ادیان الهی قرار دارند و به شکل عجیبی باکشتار روبه‌رو هستند،که این حرکت در چارچوب هیچ‌کدام از قوانین بشری، بین‌المللی و قوانین الهی نمی‌گنجد. کسانی که دست به این کشتار‌ها می‌زنند قطعا نسبت به مسائل انسانی و الهی بیگانه بوده و ناآگاهی عمیق و جهل بسیار ژرفی در وجودشان است.
فرد یا افرادی که خروج از انسانیت کرده و دست به اقدامات غیر بشردوستانه می‌زنند تمام قوانین انسان دوستانه را کنار گذاشته و به اوج وقاحت رفتاری رسیده‌اند. گروه‌ تروریستی داعش یا قاتلان مسلمانان میانمار دارای خوی و خصلتی هستندکه نباید از آنها خیلی شکایت به مجامع بین‌المللی برد بلکه شکایت ما مقابله با آنهاست، ضمن این‌که باید هجمه فرهنگی و جهانی برای مقابله با آنها بوجود آید. البته شاهدیم که مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر در این زمینه سکوت کردند و هیچ‌گونه اعتراضی ندارند، این موضوع هر فکر و ذهنی را متوجه این سازماندهی‌ می‌کند که چرا چنین اتفاق دردناکی مورد توجه مدعیان حقوق بشر قرار نمی‌گیرد، اما ذهن‌ها و برداشت‌ها این است که چنین حرکت‌هایی که منجر به کشتار ملت‌های مظلوم مخصوصا یک نسل مذهبی و دینی دارد ریشه در وجود مدعیان حقوق بشر دارد، اما نکته اینجاست که ما باید به کجا اعتراض و شکایت کنیم. کسانی که ادعای حقوق بشر دارند مجامع و سازمان‌های بین‌المللی که حامی مظلومان باید باشند خودشان سازماندهی، حمایت، هدایت، تامین مالی و پشتیبانی تسلیحاتی همه این کشتار‌ها مثل تامین داعش در منطقه خاورمیانه را به عمل می‌آورند، بنابراین برای اکثریت ملل جهان روشن است که تاریخ مصرف مدعیان حقوق بشر به پایان رسیده و آوازه دروغین و کاذب بودن این مجامع از سوی ملت‌ها درک شده ولی زمان لازم است که بساط اینها جمع شود که این اتفاق شاید خیلی در فاصله دور نباشد. بالاخره افراد، اشخاص و گروه‌هایی که در عرصه بین‌الملل و جهان در راستای سازماندهی کشتار ملت‌ها حرکت می‌کنند تا با این‌ سرکوب‌ها بتوانند چند صباحی به ادامه حیات زورمآبانه خودشان ادامه دهند در مقطعی از زمان رسوا شده و بسزای عملشان خواهند رسید. لذا ما باید انتظار و پشتیبانی از مجــامع بیـــن‌المللی نداشته باشیم و خیلی چشم ندوزیم به این‌که کسی بیاید و ملت‌ها را نجات دهد. کسانی که خودشان چاقو به دست آدم‌های جاهل و تسلیحات به دست این افراد می‌دهند نمی‌توانند ناجی ملت‌ها باشند. به نظر می‌رسد در این مقطع راه نجات‌، استفاده از روش و شیوه اتحاد بین مسلمانان واقعی با دستورات الهی و پیروی از قرآن کریم است تا با شیوه‌ای که امروز برادران مسلمان ما با اتحاد در منطقه خاورمیانه، عراق، ایران، لبنان و سوریه و خیلی از کشورهای دیگر مسلمان شکل داده‌اند بتوانیم در مقابل جهل و ناآگاهی و ستم سازماندهی‌شده مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی ایستادگی کنیم تا با عصبانیت آنان بتوانیم شاهد عقب راندنشان باشیم.

چرا موضوع کشتار مسلمانان میانمار در کشورهای اسلامی وسازمان کنفرانس اسلامی مطرح نمی‌شود، پشت پرده این قضیه چیست؟

این کشتار در کشورهای اسلامی مطرح می‌شود، اما سازمان کنفرانس اسلامی مقداری آلوده به حضور دست‌پرورده‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست و در این وضعیت هم گل‌آلود کردن شرایط توسط همین دست‌های پنهان و آشکار که از آستین بعضی‌ حکام کشورهای عربی بیرون آمده را شاهدیم و چاره‌ای نداریم جز این‌که فعلا بپذیریم که آنها خالصانه رفتار نمی‌کنند.

چه دست‌های پنهانی در این نسل‌کشی وجود دارد؟

پشت پرده چنین نسل‌کشی‌هایی، تضعیف مسلمانان در جهان است. پشت پرده قصد صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها این است که به تضعیف ملل اسلامی وحکومت‌های اسلامی اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها