کرمانشاه، دارای 2 درصد ذخایر معدنی کشور

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با بیش از 1.3 میلیارد تن ذخایر شناخته شده، حدود 2 درصد از ذخایر کشور را دارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۷۶

به گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، حمیدرضا اسکندری با اشاره به وجود 68 نوع ماده معدنی شناخته شده، اظهار داشت: از این تعداد 20 نوع ماده معدنی از جمله سنگ تزئینی، قیر طبیعی، منگنز، سنگ آهن، مس، سیلیس، فلدسپات، سنگ گچ، خاک صنعتی و ... در استان شناسایی شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه قیر طبیعی را یکی از مهمترین مواد معدنی استان کرمانشاه دانست و افزود: بیش از 70 درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در این استان واقع شده و از این نظر رتبه نخست کشور را داریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای قیر طبیعی استان، ادامه داد: در حال حاضر عملیات اکتشاف قیر طبیعی در پهنه اکتشافی به مساحت یک‌هزار و 250 کیلومترمربع و در شهرستان‌های گیلان‌غرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب توسط شرکت مشاور مربوطه در حال اجراست.

اسکندری در خصوص مواد معدنی فلزی در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مطالعات شناسایی پهنه شمال و شمال شرق استان به مساحت 2 هزار و 700 کیلومترمربع (در شهرستان‌های سنقر و بخش‌هایی از شمال صحنه و کنگاور) اندیس‌هایی از سنگ آهن و مس شناسایی شده است.

این مسؤول افزود: در حال حاضر عملیات اکتشاف در این پهنه توسط سازمان ایمیدرو در حال انجام بوده و امیدواریم منتج به کشف ذخایر فلزی مناسبی در استان شود.

وی از منگنز هم به عنوان یکی دیگر از مواد معدنی مهم استان یاد کرد و ادامه داد: منگنز به عنوان یکی از ذخایر فلزی در تولید فولادهای آلیاژی و فولاد ضدزنگ کاربرد دارد.

اسکندری معتقد است، در استان کرمانشاه ذخایر تقریبا مناسبی در منگنز داریم و در حال حاضر یک معدن فعال و چهار محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که عملیات اکتشاف در آن‌ها در حال اجراست.

وی همچنین از ذخایر عظیم سیلیس، سنگ آهک و دولومیت در استان یاد کرد و اظهار داشت: احداث‌ 2 واحد تولید فروسیلیس و همچنین واحدهای استحصال منیزیم از دولومیت و تولید آهک صنعتی و هیدراته از اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ظرفیت‌های سنگ تزئینی استان خصوصا‌"مرمریت" و‌"دولومیت" هم یاد کرد و گفت: در این بخش جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها