بازی‌های بسکتبال غرب آسیا با جنگ و ناآرامی در عراق، یمن و سوریه طبیعی است که در ادوار اخیر در ایران و اردن برگزار شود. ایران رکورددار برگزاری رقابت‌های بسکتبال غرب آسیاست که اینجا قصد نداریم رقابت‌های دوره اخیر را به لحاظ فنی بررسی کنیم و بگوییم دستاوردی برای بسکتبال دارد یا نه، بلکه هدفمان بررسی میزبانی تمام ادوار غرب آسیا در تهران است. آیا این بازی‌ها با حضور پنج تیم را نمی‌توان در شهری غیر از تهران برگزار کرد؟
کد خبر: ۱۰۶۸۹۱۹

قطعا این ظرفیت‌ها برای میزبانی، در بیشتر هیات‌های استان‌ها وجود دارد و لازم است روسای هیات‌ها در‌خصوص میزبانی غرب آسیا مطالبه‌گر باشند. از این میزبانی می‌توان به‌عنوان یک فرصت در جهت توانمند کردن و نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی امکانات شهرهای مختلف استفاده کرد.

در والیبال، اردبیل بعد از دو دور میزبانی امیدهای آسیا و بازی‌های انتخابی جهان اینک یکی از شهرهای نامزد برگزاری لیگ جهانی 2018 است. در ارومیه شاهد میزبانی جوانان والیبال آسیا در گذشته بودیم. توسعه زیرساخت‌ها در شهرها چگونه شکل می‌گیرد؟ کافی است با هدف تمرکززدایی، توان هیات‌ها را سنجید، ضعف‌ها را کنار زد و به آنها بها داد و اعتماد کرد و از انگیزه و منفعت شخصی و سودجویانه در میزبانی‌ها دست کشید.

حتی با میزبانی در بسیاری از شهرهای ایران می‌توانیم مشکل نداشتن تماشاگر را حل کنیم. استقبال از بسکتبال در بسیاری از شهرها بیشتر از تهران است.

صحبت‌های سرمربی تیم بسکتبال جوانان زیر 17 سال را در رسانه‌ها می‌خواندم که از استقبال نکردن تماشاگران از بازی‌های غرب آسیا گلایه داشت. پارسال در همین روزها از این که از رقابت‌های بسکتبال آسیاچلنج استقبال نشد، صحبت شد و به نظر می‌رسد در این یک سال هم برنامه خاصی برای جذب تماشاگر در رویدادهای بسکتبال وجود نداشت.

چه برنامه‌ای برای رفتن به تالار آزادی از سوی فدراسیون بسکتبال اعلام شده است‌؟ امکانات در نظر گرفته شده چیست‌؟ با کدام بخش‌ها تعامل ایجاد شده است تا برای تماشای بازی‌های غرب آسیا تماشاگران بیشتری به سالن بروند؟ برگزاری رقابت در هر سطحی چرا نباید با برنامه‌هایی مختص تماشاگران با اهدای جوایز برای آنها توام باشد‌؟

تاکنون در رده باشگاهی شاهد بودیم تیم‌هایی مانند مهرام برای حل بحران نداشتن تماشاگر، استراتژی داشتند. وقتی باشگاه‌ها می‌توانند، فدراسیون که ظرفیت و منابع بسکتبال کشور را در اختیار دارد چرا نمی‌تواند‌؟

محمد رضاپور

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها