هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم گفت، حدود 35 هزار تندرو در انگلیس زندگی می‌کنند و به این ترتیب انگلیس در راس کشورهای اروپایی دیگر در این زمینه قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۵۳

ژیل دوکرشوف، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم با بیان این مطلب افزود: 3000 نفر از کسانی که از آنها سخن به میان آمد، از سوی سازمان اطلاعات انگلیس جزو «نیروهای نگران‌کننده» به حساب می‌آیند و این در حالی است که 500 نفر آنها به صورت همیشگی تحت‌تعقیب قرار دارند. این مسئول اروپایی نسبت به احتمال حمله الکترونیک داعش به ایستگاه‌های انرژی هسته‌ای یا سامانه‌های مراقبت هوایی ظرف پنج سال آینده هشدار داد.

وی مدعی شد داعش ممکن است از هکرهای روس کمک بگیرد و به آنها پول دهد تا در سیستم‌های رایانه‌ای مشکل ایجاد کنند. دوکرشوف اضافه کرد: در فرانسه 17 هزار تندرو حضور دارند و این رقم در اسپانیا بسیار کمتر است، اما در اسپانیا نیز حدود 5000 تندرو هستند. در بلژیک نیز 500 تندرو به سوریه سفر کرده‌اند، اما همچنان 2000 تندرو در این کشور وجود دارد.

این مسئول در آماری هولناک هشدار داد در اروپا تا این لحظه ده‌ها هزار تندرو حضور دارد و تعداد آنها حدود 50 هزار نفر است./ اسکای نیوز عربی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها