معاون امور استان‌های رسانه ملی از برگزاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن ایران در زمستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۵۲

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، دکتر علی دارابی در نشست شورای عالی سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن رسانه ملی گفت: رئیس سازمان صدا و سیما ماموریت ویژه‌ای به منظور راه‌اندازی نهضت تولید انیمیشن در استان‌ها به معاونت امور استان‌ها سپرده و با توجه به این‌که مراکز استانی زمینه‌های مساعدی برای این کار دارند، باید توانمندی ستادی رسانه ملی در اقصی نقاط کشور تقویت شود و از ظرفیت‌های بیرونی هم نهایت بهره‌برداری صورت بگیرد.

وی افزود: امسال بخش پویانمایی و انیمیشن فارغ از جشنواره تولیدات مراکز و به صورت مستقل برگزار می‌شود. این جشنواره به شناسایی نیروهایی که در حوزه پویانمایی فعالیت می‌کنند، کمک خواهد کرد. دکتر دارابی به محورهای اصلی جشنواره ملی انیمیشن ایران پرداخت و افزود: مفاهیم دینی، مضامین متناسب با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و تحقق هدف شکل‌گیری قطب انیمیشن دینی در ایران، اقتضائات استانی و آموزه‌های اخلاقی ـ تربیتی در اولویت قرار دارد. دکتر حسین ساری که یکی از اعضای این شوراست، در سخنانی برگزاری جشنواره‌ای مستقل برای انیمیشن و تولید آثار محتوایی در این زمینه را عاملی برای تقویت انگیزه‌ در برنامه‌سازان و فعالان حوزه پویانمایی دانست.

مرتضی شمسی، رئیس مرکز صبا هم در این نشست با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های تخصصی مراکز در قطب‌بندی انیمیشن عنوان کرد: برگزاری جشنواره ملی انیمیشن ایران اتفاقی خجسته است و می‌تواند توانمندی‌های هر استان را متمایز از دیگر مراکز نشان دهد. محمد سرشار دیگر عضو این شورا هم نفس برگزاری جشنواره را فرصتی مناسب ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها