عامل قتل آتنا با حکم قضات دادگاه کیفری استان اردبیل به دو بار اعدام در ملأعام محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۹۰

به گزارش جام‌جم، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس دادگستری استان اردبیل دیروز درباره حکم مجازات اسماعیل گفت: قضات دادگاه کیفری یک استان اردبیل پس از محاکمه قاتل، او را به اتهام تجاوز به عنف محکوم به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس و به خاطر سرقت به حبس و شلاق و رد مال محکوم کردند.

وی افزود: اجرای مجازات به صورت علنی در ملأعام صورت خواهد گرفت. پس از این که روند ابلاغ و رسیدگی پرونده در دیوان عالی کشور انجام شد، اقدام لازم به منظور اجرا صورت خواهد گرفت.

رسیدگی به این پرونده از آخرین روزهای خرداد امسال و به دنبال ناپدید شدن ناگهانی آتنا در شهر پارس‌آباد اردبیل در دستور کار قرار گرفت. ماموران پس از چهار روز مرد رنگرزی را به نام اسماعیل دستگیر کردند که او منکر قتل بود. پس از 16 روز از بازداشت اسماعیل، جسد آتنا در پارکینگ خانه او پیدا شد.

اسماعیل پس از قتل، جسد را داخل ظرفی قرار داده و در پارکینگ خانه رها کرده بود. او از همسرش خواسته بود این ظرف را به بیرون خانه انتقال دهد که با گزارش موضوع توسط همسر و برادر قاتل به پلیس، راز جنایت فاش شد.

اسماعیل پس از کشف جسد، لب به اعتراف گشود و گفت: آتنا برای آب خوردن به داخل کارگاهم آمد که به خاطر وسوسه شیطانی او را خفه کردم. شب، جسد را در ساکی قرار داده و به خانه بردم و داخل بشکه‌ای کوچک گذاشتم تا سر فرصت به بیرون شهر منتقل کنم. قبل از این که جسد را به بیرون خانه ببرم، دستگیر شدم.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک اردبیل ارسال شد و روز شنبه قاتل پای میزمحاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند و اسماعیل با رد اعترافات قبلی خود گفت: من مرتکب قتل و تجاوز نشده‌ام. اعترافات قبلی‌ام را قبول ندارم.

منتظر اجرای حکم هستیم

پدر آتنا در واکنش به صدور حکم اعدام و قصاص برای متهم، به جام‌جم گفت: «صبح امروز (سه‌شنبه) حکم را به ما اطلاع دادند. انتظار چنین حکمی را داشتیم اما خواسته ما، اجرای سریع آن است.» او با بیان این که حکم صادره عادلانه نبود، افزود: «ما از روند رسیدگی به پرونده راضی نیستیم چون خیلی طولانی شد. حکم صادره خوب بود و موجب خوشحالی ما شد اما عادلانه نیست چون قاتل باید سنگسار شود و دستش را قطع کنند. او مثل داعشی‌ها رفتار کرد.» به گفته پدر آتنا، اهالی پارس‌آباد پس از اعلام حکم با خانواده او تماس گرفته و اظهار خشنودی کرده‌اند. خانواده متهم اما مراجعه‌ای به آنها نداشته‌اند. پدر آتنا دستفروش است. در روزهای ابتدایی حادثه، خبرهایی مبنی بر تامین شغلی مناسب برای او در رسانه‌ها منتشر شد که او در این باره نیز گفت: «من چند بار به فرمانداری پارس‌آباد مراجعه کردم اما کسی جوابگو نبود. هنوز هیچ شغل یا خانه‌ای به من داده نشده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها