کارخانه مس کاتد با حضور مسوولان در شهر درب‌بهشت شهرستان جیرفت کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۹۵

به گزارش فارس ، محمود اسکندری‌نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار داشت: کارخانه مس کاتد در شهر درب‌بهشت کلنگ‌زنی شد که توسط شرکت مس‌کاوان اطلس کارمانیا آغاز به‌کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه محصول تولیدی این کارخانه کنسانتره مس است که ظرفیت سالانه این کارخانه آن 20 هزار تن است، بیان داشت: نخستین کاری که برای طراحی کارخانه صورت می‌گیرد این است که ذخیره معدن باید مشخص شود و بر مبنای ذخیره معدن، کارخانه طراحی می‌شود.

اسکندری‌نسب افزود: کار عملیاتی را آغاز کردیم و در کنار عملیات معدن‌کاری کار عملیات کارخانه قبل از اینکه به نتیجه نهایی برسد آغاز شده است که این کار در کشور بی‌سابقه است و در جنوب کرمان با کارهای انجام شده نتیجه این کار مثبت بوده است.

احمد امینی‌روش فرماندار جیرفت اظهار کرد: با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است با توجه به ظرفیت‌های جنوب کرمان در بحث صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و...کارهای بسیار خوبی انجام شده است و زمینه برای حضور بخش خصوصی فراهم شد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال خام‌فروشی نیستیم و در حال احداث کارخانه‌هایی هستیم که فرآوری را انجام دهیم و ارزش‌افزوده داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها