با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص):

رونمایی از چند دستاورد پدافند هوایی

دستاوردهای جدید قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در آستانه دهم شهریورماه رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۸۰
رونمایی از چند دستاورد پدافند هوایی

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه خانم الانبیاء، امروز در آستانه دهم شهریور ماه سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی از 3 سامانه جدید این قرارگاه با عنوان «نگاه، سمیع و بصیر» با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه رونمایی شد.

سامانه شناسایی اهداف و مدیریت ترافیک هوایی با نام «نگاه» برای اولین بار در غرب آسیا به دست متخصصان پدافند هوایی ساخته شده است.

این سامانه که فناوری ساخت آن در اختیار چند کشور محدود قرار دارد، می‌تواند دقیق‌ترین اطلاعات را به صورت خودکار از پروازهای عبوری کسب و مسیر شناسایی هر پرواز را بسیار کوتاه و سریع کند.

ساخت این سامانه ایران را وارد جمع معدود کشورهای سازنده آن کرده است.

سامانه «نگاه» یک سامانه ضروری برای کنترل ترافیک هوایی است و با تولید آن نیاز سازمان هواپیمایی کشوری نیز برای کنترل ترافیک هوایی پیشرفته و واردات این سامانه از خارج رفع می‌شود.

سامانه نمایش و انتقال دهنده اطلاعات راداری و ناوبری به شبکه فرماندهی و کنترل با نام «بصیر» یک سامانه با فناوری نوین است که به جای 6 سامانه، عملیات تجزیه وتحلیل و انتقال اطلاعات، پرسش و پاسخ از سامانه‌های ناوبری پرنده‌ها، گیرنده سیگنال‌های ناوبری را انجام می‌دهد.

این سامانه باعث کاهش 54 نفر نیروی انسانی در هر شیفت کاری و کوچک سازی یک بیستم برابر سامانه‌ها و افزایش سرعت و دقت ارسال و دریافت اطلاعات شده است.

سامانه متحرک شنود و جمع‌آوری اطلاعات راداری و ناوبری با نام «سمیع» نیز که به دست متخصصان قرارگاه پدافند هوایی ساخته شده می‌تواند در اندازه و حجم‌های متفاوت تولید و به صورت محمول روی هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین قرار گرفته و اطلاعات سیگنالی، راداری، ناوبری و کمک ناوبری پروازهای مختلف را در نزدیک‌ترین محل به پروازهای هدف جمع‌آوری کند.

هر کشوری به ایران حمله کند در اینجا مدفون می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری به‌مناسبت 10 شهریور سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی، گفت: امسال در دهمین سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی با پشتوانه نیروهای جوان و دانشمندان قرارگاه پدافند هوایی سه سامانه راهبردی و نظارتی کشور را رونمایی کردیم.

وی افزود: اولین سامانه سامانه کاوشگر جو بالا و دومنظوره به‌نام سما است که برای رصد وضعیت جوی در ارتفاع بالا و سرعت و جهت باد برای پدافند هوایی و پرتابه‌های موشکی بسیار بااهمیت است. این سامانه در سطح بالا توان ارزیابی وضعیت جوی برای موشکهای برد بلند و پروازهای ارتفاع بالا را دارد و امیدواریم در پایان برنامه ششم این سامانه را در کل کشور مستقر کنیم.

امیر فرزاد اسماعیلی تاکید کرد: هر کشوری به ایران حمله کند، اگر آمدنش دست خودش باشد که نیست، رفتنش قطعا با خودش نخواهد بود و در اینجا مدفون می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها