رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا سال 1404 سهم درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه به 40 درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۸۳

به گزارش جام‌جم، فرهاد رهبر روز گذشته در نخستین نشست خبری خود با اعلام این مطلب بیان کرد: هم‌اکنون حدود 80 درصد درآمدهای دانشگاه آزاد از طریق شهریه است.

وی با اشاره به شهریه‌های سال تحصیلی 97 ـ96 گفت: امسال برای برخی از رشته‌ها، تخفیف 50 درصدی و همچنین برای مناطق محروم تخفیف‌های ویژه‌ای در شهریه قائل شدیم.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد، شهریه متغیر امسال 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

رهبر ادامه داد: دانشگاه آزاد یک خانواده بزرگ است که 5/5 میلیون فارغ‌التحصیل دارد و هم‌اکنون حدود یک و نیم میلیون دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان این‌که سیاسی‌کاری در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها یکی از مشکلاتی است که مردم از آن رنج می‌برند و من آنها را موضوعاتی قبیله‌ای می‌دانم، افزود: زمینه کار و فعالیت در کشور بسیار است و می‌توان با به‌کارگیری توان ملی اقدامات مهمی انجام داد که این موضوع نیازمند وحدت ملی است.

رهبر استفاده از توان کشور بدون گرایش‌های حزبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: استفاده از توان حزبی در دانشگاه آزاد مطرح نیست بلکه ما به دنبال استفاده از توان ملی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توان حزبی تنها موجب تخریب و عقب‌ماندگی می‌شود و من معتقدم دانشگاه آزاد نهالی بوده است که تبدیل به درخت تنومندی شده که امروز زیرسایه آن قرار است به محصولات و دستاوردهایی دست یابیم و از تمامی افرادی که در این دانشگاه فعالیت کرده‌اند و مدیریت‌های سابق این دانشگاه تشکر می‌کنم.

ایجاد سامانه ثبت ایده در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به راه‌اندازی سامانه ثبت ایده در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تمام دانشجویان و افرادی که صاحب ایده هستند در این سامانه معرفی می‌شوند. به گفته رهبر، در حال حاضر بیش از
80 درصد درآمدهای دانشگاه متکی به شهریه است که برنامه داریم در سال 96 درآمدهای غیرشهریه‌ای را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه ثبت ایده دانشجویان و اساتید می‌تواند به افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه
کمک کند.

تغییر ساختار دانشگاه با هدف کاهش هزینه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: تغییر ساختار این دانشگاه با هدف کاهش هزینه‌ها و با همفکری افراد در هیات رئیسه کمیسیون‌های دائمی و هیات امنا مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد تا بر این اساس هزینه‌های دانشگاه نیز کاهش یابد.

رهبر تصریح کرد: در گذشته ستاد این دانشگاه دارای 50 واحد اداری بود که این میزان در حال حاضر به 40 واحد رسیده است و در حال بازنگری مجدد این واحدها هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اصلاح ساختار ستادی دانشگاه اشاره کرد و گفت: ادغام معاونت‌ها مطرح نیست اما به طور مثال زمانی ساخت و سازهای فراوانی در واحدهای مختلف این دانشگاه صورت می‌گرفت و بنابراین نیاز بود که معاونتی در این زمینه داشته باشیم که بتوانیم این فعالیت‌ها را اداره کنیم اما امروز نیز مهندس هاشمی که به عنوان معاونت عمرانی این دانشگاه فعالیت می‌کردند تأکید داشتند نیازی به معاونت عمرانی نیست و قرار است این معاونت تحت عنوان اداره‌کل ذیل معاونت دیگری فعالیت کند.

وی با بیان این‌که دانشگاه دارای ساختار پرهزینه‌ای است خاطرنشان کرد: به اتفاق نظر به این نتیجه رسیده‌ایم که ساختار دانشگاه برای کنترل هزینه‌ها باید کوچک‌سازی شود و این موضوع را از ستاد دانشگاه آغاز کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه ستاد دانشگاه، سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت است و بنابراین برای اجرای این وظیفه‌ها تغییر ساختار دانشگاه‌ها را ایجاد کردیم.

او با بیان این‌که برنامه داریم تا دانشجویان این دانشگاه را وارد بازار اشتغال کنیم که در این راستا با اتاق بازرگانی کشور صحبت‌هایی انجام داده‌ایم، عنوان کرد: امروز ساختار اداری کشور برای کسب و کار و تولید محصول بسیار پیچیده است و جوانی که صاحب ایده باشد، جرأت ورود پیچ و خم‌های اداری را ندارد.

وی عنوان کرد: ما شرایطی را فراهم می‌کنیم تا بدون هیچ دغدغه‌ای، دانشجویان وارد عرصه تولید محصولات خود شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها