رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر لزوم واگذاری آب صرفه‌جویی شده در بخش کشاورزی به صنعت استان گفت: 500 میلیون تومان برای ایجاد اشتغال هر نفر در صنعت استان سمنان هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۱۶

به گزارش تسنیم ، بهروز اسودی اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های ملی و استانی در بخش صنعت استان سمنان به سبب بحران کم‌آبی در این استان دچار رکود شدند که رفع این مشکل یکی از مهم‌ترین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است.وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر 90 درصد از آب مصرفی در این استان به بخش کشاورزی تعلق دارد خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی بخش عمده‌ای از میزان آب مصرفی در استان سمنان کاهش می‌یابد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: آبی که از صرفه‌جویی در آب مصرفی بخش کشاورزی تولید می‌شود باید به بخش صنعت این استان منتقل شود. واگذاری این سهم می‌تواند بسیاری از مشکلات آبی پروژه‌های صنعتی استان سمنان را از بحران کم‌آبی و رکود نجات دهد.

اسودی با اشاره به وجود 3 منطقه ویژه اقتصادی در این استان بیان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها به‌شدت دچار مشکل در حوزه آب‌رسانی هستند که باید رفع آن را در دستور کار قرار دهیم.اسودی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال را یکی دیگر از اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد و اذعان کرد: برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت به ازای هر نفر باید بالغ‌بر 500 میلیون تومان هزینه شود.

وی یادآور شد: این در حالی است که با اجرای طرح‌های رونق تولید و توسعه واحدهای صنعتی بالغ‌بر 158 میلیون تومان برای ایجاد اشتغال به ازای هر یک نفر در صنعت استان سمنان لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها