به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، غلامحسین طالبی با اعلام این خبر گفت:یکی از راهکارهای مهم نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، فرهنگ سازی مناسب برای مردم توسط رسانه هاست. اصولا هر موضوعی که خواسته باشیم به صورت پایدار و نه سطحی و گذرا در جامعه به نتیجه برسد، می بایست برای درک صحیح و بهتر آن فرهنگ سازی مناسبی صورت پذیرد.
مسئول کمیته ارتباطات جشنواره ایران من تصریح کرد: رسانه ملی و به تبع آن رادیو و بویژه رادیو ایران، در راستای فرهنگ سازی مناسب جهت درک بهتر موضوع اقتصاد مقاومتی جلسات کارشناسی متعددی در این زمینه برگزار کرد و اتاق فکر برنامه ها سمت و سوی این موضوع را با توجه به اولویت های محتوایی ابلاغی سازمان صدا و سیما به شبکه ها، موضوع اقتصاد مقاومتی محور بخش قابل توجهی از برنامه های شبکه را در برگرفت.
طالبی ادامه داد:اقتصاد مقاومتی در برخی از برنامه های رادیو ایران مانند نمودار، رهاورد، خاص باشید به صورت مستقیم و در برنامه های دیگر مانند خانه و خانواده، به افق آفتاب، کافه هنر، ایرانشهر، میزبان و صفحه من به صورت غیر مستقیم و با سمت و سوی موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و..... به روی آنتن رفت.
وی اقدام مناسب دیگر این شبکه رادیویی را تبیین موضوعات زیربنایی اقتصاد مقاومتی در برنامه ها همچون کارآفرینی، تولید و اشتغال، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال از دستگاه ها و نهادهای مسئول و در برنامه های شبکه دانست و افزود:رادیو ایران ماموریت برنامه های طنز همچون رادیو جمعه ،کوی نشاط و نیشدارو را نیز در جهت فرهنگ سازی با استفاده از تقبیح تجمل گرایی، کالاهای لوکس و خارجی، چشم و هم چشمی، اسراف و مصرف گرایی انجام داد که بازخورد مثبتی در میان مخاطبان به همراه داشت. مسائل مهمی چون قاچاق کالا، لزوم رسیدگی به صنایع تولیدی و کارخانه ها ، مشکلات فراروی تولید و اشتغال، اقتصاد اسلامی، کیفیت کالا و خدمات، مبادلات بانکی، کسب و کارهای کوچک، اقتصاد گردشگری و کشاورزی و واردات بی رویه از جمله موضوعاتی است که در برنامه های نمودار،خاص باشید ، رهاورد، شناسا و میزبان و... رادیو ایران بر روی آنتن رفت.
طالبی توجه به تقویت تولید داخلی در حوزه های فرهنگی را نیز از نکات برجسته منعکس شده در برنامه کافه هنر دانست و گفت: فرهنگ سازی کار و تلاش برای خانواده ها و جوانان و تولیدات صنایع دفاعی کشور و پرداختن به اردوهای جهادی، نیز از جمله موضوعاتی بوده که به ترتیب برنامه های خانه وخانواده و پلاک 8 رادیو ایران صورت پذیرفته است.ضمن اینکه در برنامه دیار آشتی سعی شده کار و تلاش شهر های مختلف کشور مورد تاکید قرار گیرد.
مدیر اطلاعات و برنامه ریزی رادیو ایران ادامه داد:در مجموع در چهار ماهه اول سال 96، در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیش از 160 برنامه در رادیو ایران طراحی، تولید و پخش شده که این برنامه ها با بهره گیری از حضور 90 نفرکارشناس خبره و نزدیک به 5215 دقیقه از جدول پخش شبکه را به خود اختصاص داده است.
وی در پایان ادامه داد: رادیو ایران جهت عینیت بخشیدن تعامل با مخاطبان و بهره گیری از نظرات مردمی، نخستین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو با عنوان «ایران من» را با موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتدار ایران در حوزه های پادکست، گزارش، متن رادیویی، عکس، شعر، فضای مجازی، مستند رادیویی، داستان کوتاه، آنونس و قطعه موسیقی برگزار می کند که هدف از آن تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اقتدار ایران بوده ولذا از ابتکارات رادیو ایران در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محسوب می شود که برای شرکت در آن، مخاطبان می بایست آثار خود را به پایگاه اطلاع رسانی نخستین جشنواره فرهنگی و هنری مردم و رادیو به نشانی www.iranemanfestival.ir ارسال نمایند.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛