هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری در حالی 29 و 30 مرداد در سالن ایرانیان تالار وزنه‌برداری ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که پیش از این زمان برگزاری شروع لیگ برتر 13 و 14 مرداد اعلام شده بود.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۹۷

طبق اعلام کمیته لیگ و مسابقات، باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها تا هشتم مرداد فرصت داشتند مدارک و قراردادهای وزنه‌برداران خود را به این کمیته ارائه کنند.

تیم‌های ذوب‌آهن و شرکت ملی حفاری اهواز به عنوان دو تیم متمول لیگ که در سال‌های گذشته اقدام به جذب بسیاری از ملی‌پوشان و پولادمردان عنوان‌دار می‌کردند، امسال با مشکل مالی روبه‌رو شده‌اند و قصد ندارند تیمداری کنند.

در فاصله کمتر از یک هفته مانده به آغاز لیگ هنوز تعداد تیم‌های ثبت‌نام‌کننده و نفرات حاضر در لیگ برتر مشخص نیست و به احتمال فراوان سه تیم نظامی رعد پدافند، نیروی زمینی ارتش و عقاب نیروی هوایی در کنار مناطق نفتخیز جنوب خوزستان، تیم‌های حاضر در لیگ خواهند بود.

وزنه‌‌برداری با وجود مدال‌آوری در بازی‌های المپیک و پیکارهای قهرمانی جهان از رشته‌هایی است که از نظر مالی در سطح رشته‌هایی چون فوتبال، والیبال یا حتی کشتی قرار ندارد و ورزشکاران آن غیر از جوایزی که از حضور در مسابقات بین‌المللی کسب می‌کنند منبع درآمد دیگری ندارند و حضور در لیگ تنها منبع درآمد آنان در طول سال است.

در سال‌های گذشته تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و شرکت ملی حفاری با توجه به شرایط مالی خوبی که داشتند اقدام به جذب بسیاری از ملی‌پوشان مانند سهراب مرادی، کیانوش رستمی، بهداد سلیمی، بهادر مولایی، علی هاشمی، رسول تقیان، محمدرضا براری، مجید عسگری، جابر بهروزی و سایر نفرات ملی‌پوش می‌کردند تا ضمن حضور در لیگ از نظر مالی
تا حدودی کمک حال آنان شود.

با شرایطی که امسال برای تیم‌های ذوب‌آهن و شرکت ملی حفاری ایجاد شده حضور این ملی‌پوشان در پرده ابهام قرار دارد و به نظر می‌رسد، لیگ وزنه‌برداری امسال به دلیل حضور نداشتن برخی ستاره‌های این رشته، جذابیت و طراوت سال‌های گذشته را نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها