سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید طی هفت ماه اخیر بیش از 603 هزار سوری پناهجو به خانه و کاشانه خود بازگشتند که مقصد حدود دوسوم آنها استان حلب بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۵۶

به گزارش تسنیم و به نقل از الجزیره، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد سوری‌هایی که در پی جنگ داخلی این کشور دچار آوارگی شده‌اند، به‌شکل گسترده‌ای در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند.

این سازمان که مقر آن در ژنو است، روز جمعه اعلام کرد که حدود 603 هزار پناهجوی سوری در هفت ماه ابتدایی سال جاری میلادی به شهرها و روستاهای خود بازگشته‌اند. این آمار هم شامل سوری‌های پناهجویی است که به دیگر نقاط سوریه رفته بودند و هم شامل کسانی است که به کشورهای ترکیه، لبنان، اردن و عراق پناه برده بودند. اولیویا هیدون، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که این آمار هفت ‌ماهه تقریبا برابر با کل تعداد (685 هزار و 662 نفر) پناهجویانی است که طی 12 ماهه سال 2016 به خانه و کاشانه خود بازگشته‌اند.

بنابه اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت، بازگشت سوری‌ها به‌خاطر انگیزه‌هایی همچون تمایل به حفظ خانه‌ها و دارایی‌ها، وضعیت اقتصادی و امنیتی بهبودیافته همچنین مشکلات موجود بر سر راه مهاجران در خارج از کشور بوده است.

این سازمان اعلام کرد حدود 67 درصد پناهجویان بازگشته به خانه و کاشانه خود (حدود 404 هزار نفر)، مربوط به استان حلب است؛ جایی که نیروهای دولت سوریه توانستند نیمه شرقی شهر را از دست شبه‌نظامیان و تروریست‌ها بازپس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها