نشست خبری نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با همکاری رادیو سلامت و سازمان هلال احمر کشور صبح دیروز در سالن جلسات رادیو سلامت برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۷۵

در ابتدای این نشست، دکتر صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت پس از تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: در اولین دوره از برگزاری این جشنواره بر سه محور اصلی حوادث عمدی، حوادث غیرعمدی و حوادث یا بلایای طبیعی تاکید داریم. در کشور ما عموما مردم این‌طور تصور می‌کنند که سوانح و حوادث تقدیر است؛ در صورتی‌که این‌طور نیست و جلوی بسیاری از این حوادث را می‌توان گرفت.

دکتر اعتماد سعید ادامه داد: در شبکه سلامت تصمیم داریم این گفتمان را تغییر دهیم و بگوییم با یک انتخاب خوب می‌توان جلوی بسیاری از حوادث غیرطبیعی را گرفت و آسیب‌ها و تلفات را کاهش داد. وی خاطرنشان کرد: در رسانه ملی سابقه آموزش موفق را در گذشته هم داشته‌ایم و برای مثال در فاصله سال‌های 1387 تا 90 شاهد کاهش در آمار قربانیان ترافیکی بودیم که این عامل به‌دلیل جریان‌سازی رسانه ملی و تاکید بر بحث بستن کمربند ایمنی رخ داد. بحث مهم دیگر پیشگیری از حوادث طبیعی بود که در بسیاری‌شان نقش جامعه و انسان‌ها محرز است؛ برای مثال در خصوص بلای سیل که با عدم نزدیک شدن بیش از حد به حاشیه و بستر رودخانه‌ها می‌توان از حادثه جلوگیری کرد.

در ادامه این نشست، دکتر سید حمید جلال‌الدینی، معاون آموزش برنامه‌ریزی و فناوری سازمان هلال احمر در خصوص نقش تاثیرگذار صدا و سیما گفت: طبق تمام نظرسنجی‌ها صدا و سیما تاثیرگذارترین رسانه از نگاه مخاطبان است. در خصوص بحثی چون آموزش استفاده از کمربند ایمنی دیدیم که صداوسیما فرهنگ‌سازی کرد و موفق شد آن را به‌عنوان یک کلاس اجتماعی مطرح کند و درخصوص موضوعات دیگر هم می‌تواند به همین اندازه تاثیرگذار باشد.

اولین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث از اول شهریور ماه کار خود را در سه بخش شنیداری، دیداری و مکتوب آغاز خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها