چین حساب‌های بانکی ایرانیان را بست

در ادامه بروز مشکلات بانکی برای ایرانیان پس از برجام، بتازگی بانک‌های چینی حساب اشخاص حقیقی ایرانی را مسدود کرده‌اند. چندی پیش نیز مشکل انتقال پول صادرات پتروشیمی ایران به چین پیش آمد و مقامات چینی اعلام کردند که این حساب‌ها به منظور مبارزه با پولشویی مسدود شده و کار تا جایی پیش رفت که علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با همتای چینی خود مذاکراتی انجام داد، اما نتیجه‌ای نداشت.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۵۳

بلوکه کردن حساب ایرانیان فقط مربوط به چین نیست و در سال جاری، حساب تعدادی ایرانی در امارات و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هم مسدود شده بود که ناشی از فشارهای آمریکا به اعراب بود.

این در حالی است که انتظار می‌رفت با اجرای برجام، رویه صادرات و انتقال پول به کشور تسهیل شود که این امکان فراهم نشد.

در همین زمینه اسدالله عسکراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، مسدود شدن حساب ایرانیان در کشور چین را تائید کرد و به خبرنگار ما گفت: اقدامی که اخیرا از سوی چین اتفاق افتاده این است که حساب اشخاص حقیقی ایرانی به دلیل مبارزه با پولشویی مسدود شده است.

وی با بیان این‌که مشکلی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در چین وجود ندارد، اظهار کرد: دولت چین حساب شرکت‌ها را مسدود نکرده و فقط حساب اشخاص حقیقی را مسدود کرده و عنوان می‌کند که این کار برای مبارزه با پولشویی انجام شده است. از دیگر دلایل انسداد حساب ایرانیان در چین این است که شفافیت در حساب برخی از آنها وجود ندارد و مبدأ پول مشخص نیست. همچنین فعالیتی که این افراد در چین انجام می‌دهند و پول آن را دریافت می‌کنند با ابهاماتی همراه است که دولت چین در این زمینه تصمیم گرفت حساب آنها را مسدود کند.

عسکراولادی در پاسخ به این پرسش که مسدود شدن حساب اشخاص حقیقی در چین چه تاثیری در تجارت ایران با این کشور خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که بدون ثبت شرکت در کشور چین فعالیت داشتند و به صورت فردی اقدام به واردات از این کشور می‌کردند با مشکل مواجه شدند و برای ادامه فعالیت باید شرکت ثبت کنند تا حساب‌های مالی آنها به صورت شفاف در دسترس باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها