به‌دنبال توقف همکاری امنیتی با صهیونیست‌ها

محمود عباس ممنوع‌الخروج شد

در حالی که پادشاه اردن اعلام می‌کند که آینده آرمان فلسطین در معرض خطر قرار دارد و دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای نزاع میان رژیم اشغالگر قدس و فلسطین بسیار سخت و دشوار است، یک مقام مسئول در جنبش حماس خبر روزنامه الحیات درباره پیشنهاد طرحی از سوی مصر برای آشتی فلسطینی را تائید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۵۷

این تحولات در حالی است که اوضاع در فلسطین در سطح روابط اشغالگر با اشغال شده هم بحرانی است. یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان از حصر محمود عباس رئیس این تشکیلات خبر می‌دهد که اجازه خروج از «رام‌الله» را نداشته و زندانی اسرائیل شده است. این مقام دلیل این محدودیت برای محمود عباس را ناتوانی امنیتی تشکیلات خودگردان اعلام کرده است.

این مقام ارشد فلسطینی که نامی از وی برده نشده، طی گفت‌وگو با روزنامه معاریو ضمن بیان این‌که عباس به زندانی در رام‌الله تبدیل شده، گفت این مساله در پی محدودیت‌هایی است که رژیم صهیونیستی بعد از شکست تشکیلات در متوقف کردن ناآرامی‌ها در قدس ـ حول مسجدالاقصی ـ علیه سران فلسطینی وضع کرده است.

سایت اینترنتی روزنامه جروزالم‌پست همچنین اظهارات سخنگوی عباس درباره عدم اجازه خروج وی به‌خاطر تعلیق همکاری‌های امنیتی با اسرائیل را نادرست خواند و نوشت: آنها با این حرف‌ها می‌خواهند روی محدودیت‌های اعمالی صهیونیست‌ها سرپوش بگذارند.

این مقام ارشد عنوان کرد: عباس به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که علیه «حماس» و نوار غزه وضع کرده، بین فلسطینیان منفور شده است. همچنین بعد از اعمال محدودیت عبور و مرور که عباس را به زندانی در رام‌الله تبدیل کرده، او نتوانست برای معاینات و درمان به اردن برود و تا حدودی از نظر جسمی نیز ضعیف‌تر شده است.

وضعیت در سرزمین‌های اشغالی در حالی است که پادشاه اردن نیز، همزمان با ورود خود به سرزمین‌های اشغالی برای گفت‌وگو با محمود عباس، اوضاع را پیچیده و خطرناک توصیف کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه صادره از دفتر پادشاهی اردن آمده است که ملک عبدالله دوم، طی نشستی با رئیس پارلمان و روسای کمیسیون پارلمانی تاکید کرد که آینده فلسطین در معرض خطر قرار دارد و دستیابی به راه‌حل هر روز سخت‌تر می‌شود.

وی همچنین گفت: اگر نظارت اردن و پایداری ساکنان قدس نبود، سال‌ها پیش مقدسات بیت‌المقدس از بین رفته بود. ما همه تلاش‌مان را در راستای انجام مسئولیت‌هایمان می‌کنیم.

پادشاه اردن تاکید کرد: پیروزی ما موضعی واحد با برادران فلسطینی را می‌طلبد تا موضع فلسطین ضعیف نشود و بتوانیم از حق و حقوقمان دفاع کنیم.

لازم به ذکر است ملک‌عبدالله دوم پادشاه اردن با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها