پیش بینی می‌شود امسال 8 هزار تن لیمو ترش از باغ‌های باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۶۵

به گزارش صدا وسیما رئیس جهاد کشاورزی باشت با اشاره به اینکه 22 هزار و 500 هکتار اراضی آبی، دیم و باغ در این شهرستان وجود دارد، گفت: از این رقم 18 هزار و 500 هکتار به کشت آبی و دیم و 4 هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.

شمشیری افزود: هزار هکتار باغات مثمر لیمو ترش در باشت وجود دارد که پیش‌ بینی می‌شود از این باغات امسال 8 هزار تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه 45 هکتار از اراضی شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است گفت: در 40 هکتار از این مقدار به لیموو در 5 هکتار استویه و نعناع فلفلی کشت شد.

جواد شمشیری با اشاره به کشت انواع محصولات کشاورزی تابستانه در دو هزار و 740 هکتار از اراضی این شهرستان ادامه داد: از این مجموع 330 هکتار به کشت برنج، 350 هکتار ذرت، 290 هکتار ماش، 15 هکتار کنجد و 10 هکتار نیز لوبیا کاشته شده است.

وی بابیان اینکه امسال در 700 هکتار از اراضی این شهرستان صیفی جات کشت شده است افزود: سال گذشته 550 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت صیفی‌جات رفته بود.

شمشیری گفت: سال گذشته در هزار و 295 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان ذرت کشت شده بود که با توجه به کم آبی کشت این محصول کاهش چشمگیری داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها