jamejamnashriyat
کد خبر: ۱۰۵۸۲۶۱   ۱۲ مرداد ۱۳۹۶  |  ۰۰:۰۱

ناصر شفق، تهیه‌کننده سینما گفت: عدم برنامه‌ریزی اصولی توسط مدیر سابق سازمان سینمایی باعث بروز مشکلات جدی برای ادامه حیات گروه «هنر و تجربه» شده است. چراکه این نوع گروه‌ها باید زمانی تأسیس شوند که دولت‌ها با برنامه‌ریزی‌های درازمدت و کلان در سطح کشور مبادرت به سالن‌سازی و ایجاد فضاهای فرهنگی کنند، اما امروزه با کمبود فضا برای نمایش آثار سینمایی اختلاف میان سینمای بدنه و سینمای تجربی بالا گرفته است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مروارید سیاه» با اشاره به زیرساخت‌های سینمایی توضیح داد: هیچ شکی در این نکته نیست که سینمای تجربی و سینمای بدنه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در تمامی کشورهای صاحب صنعت سینما این 2 نوع سینما همیشه در کنار هم وجود دارد و دیده می‌شوند، اما متأسفانه در کشور ما زیرساخت‌های لازم برای این که بتوانیم گروه‌های متنوع در ذیل سینما ایجاد کنیم و تعدادی از سالن‌های مطرح سینما را مثلا برای نمایش فیلم‌های تجربی اختصاص بدهیم وجود ندارد.

او ادامه داد: ایجاد وظایف فرهنگی جزو وظایف ذاتی دولت است که متأسفانه ما هیچ‌گاه شاهد توجه جدی دولت‌ها به این مقوله نبوده و نیستیم. در سینمای ایران امروزه مهم‌ترین معضل برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، نبود محلی برای ارائه و عرضه و اکران فیلم‌هاست و تا زمانی که این مشکلات به صورت ریشه‌ای و اساسی برطرف نشوند قطعا این گونه مشکلات و معضلات مشابه به آن وجود خواهد داشت.

شفق در بخش دیگری از این گفت‌وگو تأکید کرد: سینمای هر کشوری نشانگر توان فرهنگی و گنجینه معرفتی آن کشور است و با توجه به شرایط فیلمسازی که در سینمای ایران وجود دارد و همچنین با توجه به پیشینه تمدنی قوی‌مان که سال‌های متمادی شکل گرفته است ما باید به سینمای فاخر توجه کنیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تقاطع» در خاتمه این گفت‌وگو متذکر شد: توجه به سینمای فاخر و تأثیرگذار باید از مشخصه‌ها و نکات بارز و کلیدی سینمای ایران باشد. بی‌توجهی به سینمای فاخر و توجه به فیلم‌های تجربه‌گرا و تشویق جوانان و فیلمسازان برای ساخت فیلم در این نوع سینما کار بسیار غلطی است که طی دوران مدیریت، رئیس سابق سازمان سینمایی شکل گرفت و امیدوارم که با تدبیر جدی مسئولان فعلی سازمان سینمایی دیگر هرگز شاهد چنین رویکردی در سینمای کشورمان نباشیم./ سینماپرس

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
نقطه طلایی

نقطه طلایی

یک) عکس را خیلی وقت است گذاشته‌ام. جایی که همیشه جلوی چشمم باشد. پشت عکس، بابا با خودکار آبی و خط شکسته نستعلیق نوشته: «باغ اکبرآقا- نوروز۱۳۶۵ - با محمدمهدی جان».

از دکتر نجیب تا دکتر غنی

از دکتر نجیب تا دکتر غنی

حملات و ترورهای مرگبار در سراسر افغانستان به امری روزمره بدل شده‌است. هر کسی هم می‌تواند هدف باشد.

رشته ‌کوه‌هایی به نام پدر

رشته ‌کوه‌هایی به نام پدر

از یک سنی به بعد، دیگر شخص و انسان نیستند. تبدیل می‌شوند به یک مفهوم. یک مکتب، یک تفکر. بعضی وقت‌ها با یک من عسل نمی‌شود خوردشان.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
یک عصر متفاوت

در مرحله نیمه‌نهایی عصرجدید چه اتفاقاتی افتاد؟ به همراه جزئیاتی از چگونگی برگزاری مرحله پایانی

یک عصر متفاوت

پیشخوان

بیشتر