ششمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی دیروز برگزار و در این جلسه آخرین دفاعیات مهدی شمس، متهم ردیف دوم این پرونده اخذ شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۰۰

در پنج جلسه گذشته، مهدی شمس بخشی از دفاعیات خود را درباره سهام شرکت هواپیمایی اونور ایر ترکیه، قراردادهای نفتی، وضعیت همکاری با شرکت فال و ارسال محموله‌های نفتی به برخی کشورها ارائه کرد.

دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات مهدی شمس، متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی، متهم ردیف سوم پرونده نفتی از 17 تیر امسال آغاز و در شعبه 28 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار می‌شود.

قاضی مقیسه در جلسه دیروز، خطاب به متهم ردیف دوم نفتی گفت: کیفرخواست دادگاه مبتنی بر اقاریر شما تنظیم شده است و تهمتی در کار نیست.

وی در پاسخ به اظهارات متهم ردیف دوم مبنی بر این‌که در کیفرخواست به او تهمت زده شده است، افزود: اینها تهمت نیست و آنچه در کیفرخواست آمده براساس اقاریر خودتان است که پیش از این نوشته‌ایم و چیزی خارج از اقاریر شما توسط نماینده دادستان قرائت نشده است.

قاضی پرونده نفتی ادامه داد: آنچه در کیفرخواست مطرح شده،اعمالی است که شما در چند سال گذشته انجام داده‌اید و این بلاها را سر نظام آورده‌اید. در حال حاضر پول کجاست؟ شما چه همکاری‌ای برای برگرداندن پول دارید، آیا این حرف‌ها تهمت است؟

شمس در پاسخ به قاضی گفت: کیفرخواست براساس نامه هلدینگ سورینت تنظیم شده و بنده قبول ندارم.

قاضی مقیسه افزود: کیفرخواست مربوط به حالا نیست بلکه پیش از این 26 جلسه دادگاه برگزار شده و کسی به شما تهمت نزده است بلکه شما و ایادی همراهتان به نام اسلام و خدمت به نظام، یک میلیارد و 200 میلیون یورو را مفقود کردید.

وی خطاب به شمس گفت: مستند و قانونی دفاع کنید که اگر کیفرخواست مستند باشد، حکم صادر می‌شود و اگر اظهارات شما مستند باشد، تبرئه می‌شوید. ما اقاریر شما، اسناد، پول و چک‌ها را بررسی می‌کنیم و پس از آن حکم صادر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها