رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی از تولید آزمایشگاهی پادزهر علیه عنکبوت‌های سمی در موسسه رازی خبر داد و از گسترش این مهم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۲۷

به گزارش مهر، دکتر ناصر محمدپور اظهار کرد: بر اساس نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه‌ساله به‌طور متوسط 70 هزار آمپول ضد مارگزیدگی و 80 هزار آمپول ضد عقرب‌زدگی در این بخش تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت تولید در این بخش قابلیت افزایش دو برابری را دارد، گفت: در صورت راه‌اندازی ساختمان جدید این مجموعه علاوه برافزایش استانداردها، ظرفیت تولید نیز چند برابر خواهد شد.تولید پادزهر مارهای در اسارت در دستور کاررئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی اضافه کرد: طرح تولید پادزهر از مارهای در اسارت نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

ارتقای کمی و کیفی سرم‌ها

محمدپور به کیفیت بالای پادزهرهای تولیدی موسسه رازی اشاره کرد و گفت: سالانه در کشور 200 هزار گزش گزارش می‌شود این در حالی است که مرگ‌ومیر ناشی از این مهم با استفاده ازسرم های درمانی موسسه به صفر رسیده است.وی بابیان اینکه بخش جانوران سمی موسسه رازی با تهیه پادزهرهای ضد عقرب‌زدگی و مارگزیدگی یکی از معتبرترین مراکز تحقیق و تولید در خاورمیانه است، گفت: اهتمام به مطالعه، شناسایی و بررسی گونه‌های مختلف جانوران سمی از قبیل عنکبوت، زنبور و مارهای دریایی نیز از برنامه‌های این بخش است.

رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی با اشاره به تولید پادزهر عنکبوت‌های سمی در سطح آزمایشگاهی، گفت: این مهم در آینده نزدیک گسترش می‌یابد.محمدپور با تأکید بر اینکه طرح‌های تحقیقاتی مختلف درزمینهٔ ارتقای کمی و کیفی سرم‌ها، آثار فارماکولوژیک زهرها، سیستم‌های نوین آنتی ژن رسانی و غیره در حال انجام است، گفت: اجرای این طرح‌ها از برنامه‌های مهم آینده محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها