مراسم تشییع پیکر روانشاد حبیب الله کاسه ساز، سینماگر و تهیه کننده خوشنام سینمای ایران امروز صبح از مقابل خانه سینمای شماره 2 برگزار شد، به همین مناسبت صحبت ها و یادداشت های سردار محمدرضا نقدی( معاون فرهنگی سپاه)، مسعود ده نمکی(کارگردان) و عباسعلی کدخدایی(سخنگوی شورای نگهبان) را برای شما درباره آثار و شخصیت مرحوم کاسه ساز برگزیده ایم.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۹۶
نظرات جالب ده نمکی، معاون سپاه و کدخدایی درباره یک سینماگر

به گزارش جام جم آنلاین، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: حبیب الله کاسه‌ساز هدفی متعالی داشت و به عشق شهدا و ترویج مبارزه با ظلم و زور وارد این صحنه شده بود و تا آخر عمرش هم به آرمان‌های خودش پایبند بود.

محشور شدن با شهدا

سردار نقدی تاکید کرد: سراسر آثارش پیام امام و شهدا بود و قطعاً با شهدا محشور می‌شود؛ چنان که هر کسی با عشق، علاقه و عمل خودش محشور می‌شود. عشق، علاقه، نیت و عمل حبیب کاسه‌ساز همگی پاک و الهی بود. قطعاً امروز حبیب کاسه‌سازکه به عشق شهدا پا در این عرصه گذاشته بود؛ امروز با شهدا محشور می‌شود و کسانی که به عشق اسکار و کن فیلم می‌سازند؛ با همان خانم‌های نیمه‌عریانی که با آنها عکس می‌اندازند محشور می‌شوند.

شایسته ترین کار کاسه ساز

مسعود ده‌نمکی کارگردان سینمای ایران در واکنش به درگذشت مرحوم حبیب اللّه کاسه‌ساز گفت: کار سینمای دفاع مقدس مثل خود دفاع مقدس سخت است و هر چه در این حوزه بیشتر تلاش می‌کنید، فشار و استرس جسمی، تبعات خاص خود را وارد می‌کند.

وی ادامه داد: آقای کاسه‌ساز یکی از پیشکسوتان سینمای دفاع مقدس چه در مقام مدیر تولید و چه در مقام تهیه‌کننده سینما، بسیار در حوزه سینمای دفاع مقدس زحمت کشیدند و تمام فشارهایی که در این مدت بر ایشان وارد شد به شکل بیماری بروز کرد. فکر می‌کنم یکی از شایسته‌ترین و برجسته‌ترین کار وی تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» باشد که مخاطبان را نه تنها با سینمای دفاع مقدس بلکه با تمام سینمای ایران آشتی داد.

تمرین پرواز به روایت کدخدایی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم پیرو درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز متنی با عنوان «ماموریتی برای آخرت» در کانال تلگرامی خود منتشر کرد و نوشت: «خبر‌ها بود کاسه‌ساز چون پروانه‌ای در مه، ماموریت خود را در تهران به پایان برد و با نظام از راست در چشم باد حرکت کرد و سر انجام با اخراجی‌ها از این دنیا خارج شد تا همه این ها سرمایه ای باشند برای سرای آخرت، جایی که پرواز را در بهشت تمرین خواهد کرد».

گفتنی است حبیب‌الله کاسه‌ساز کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده ایرانی روز چهارشنبه پس از چندین ماه مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز متولد 1341 در تهران است، وی فارغ‌التحصیل رشته‎ فیلمنامه‌نویسی از دانشکده‎‎ سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. کاسه‌ساز بازی در فیلم‌هایی چون «پرواز در نهایت»(1369)، «هور در آتش»(1370)، «آخرین مرحله»(1374) و کارگردانی فیلم«کارناوال مرگ»(1387) را در کارنامه‌‎ هنری‌اش دارد. این هنرمند، تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی نظیر: «پرنده‎باز کوچک»(1380)، «او»(1382)، «پروانه‌ای در مه»(1384)، «اخراجی‌ها 1 و 2»(87 – 1385)، «نظام از راست»(1387)، «مأموریت تهران»(1389) و … همچنین، مجموعه‌‎های«درچشم باد»(87 – 1382) و «فوق سری»(1393) و … را به عهده داشته است. وی به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، مدیر تدارکات و سرمایه‌گذار نیز سابقه‎ فعالیت دارد. از جمله سوابق اجرایی کاسه‌ساز، می‌توان به مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت‌مدیره‎ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان و عضویت در هیأت‌ مدیره‎ شهرک سینمایی دفاع مقدس، دبیری جشنواره فیلم پلیس و ... اشاره کرد.

مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه کننده، بازیگر و مجری طرح سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «در چشم باد»، فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» و فیلم سینمایی «اخراجی‌ها 2» فعالیت داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها