هیات امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. این تصمیمی است که در جلسه پیش از ظهر دیروز هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آن‌هم با حضور اکثریت اعضا گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۷۳

سوم اردیبهشت امسال حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد برکنار شد و جای او را علی‌محمد نوریان گرفت. علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حکمی علی محمد نوریان را «به طور موقت» سرپرست این دانشگاه اعلام کرد تا دیروز که رئیس جدید دانشگاه آزاد را معرفی کرد.

اعضای هیات امنا در این جلسه به‌اتفاق آرا تصویب کردند، فرهاد رهبر به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود. بر این اساس، موضوع ریاست او بر دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پس از تصویب در این شورا، رسما به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.

همچنین اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد در این جلسه تصویب کردند، فرهاد رهبر از امروز به‌عنوان سرپرست، فعالیت خود را در دانشگاه آزاد آغاز کند.

فرهاد رهبر از دانشگاه تهران تا دانشگاه آزاد

فرهاد رهبر، پیشتر‌ مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده و دارای دکترای اقتصاد نظری از این دانشگاه و بتازگی به عنوان مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس‌رضوی منصوب شده است. وی پیش از این، رئیس دانشگاه تهران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت احمدی‌نژاد و معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دوره اصلاحات بوده است.

دکتر علوی‌فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی هم در واکنش به انتخاب فرهاد رهبر، گفت: ‌در هفته‌های گذشته دکتر رهبر برای عضویت در هیات امنا از اقبال خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار بوده‌ است و احتمال تائید ایشان برای تصدی سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بالا بود.

سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم با اشاره به انتخاب فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد ابردانشگاهی است که به‌اندازه جمعیت بعضی کشورها دانشجو دارد و شخصیتی می‌تواند ریاست آن را به عهده گیرد که از توان مدیریتی بالا، تخصص و تجربه کافی و تعهد لازم برخوردار باشد. خوشبختانه این ویژگی‌ها در دکتر رهبر جمع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها