برگزاری جشنواره گیلاس در لواسان

سومین جشنواره گیلاس درحالی از 25 تیر به مدت سه روز در شهرستان لواسان استان تهران برگزار می‌شود که ایران در تولید این محصول جایگاه سوم و از نظر کیفیت جایگاه نخست جهان را در اختیار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۸۶
برگزاری جشنواره گیلاس در لواسان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایلنا، علی مرادی شهردار لواسان ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره به مدت 3 روز از یکشنبه 25 تیر ماه و در حاشیه دریاچه سد لتیان و در مسیر رودخانه جاجرود برگزار خواهد شد و در فاصله ساعات 20 تا 24 به روی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

به گفته وی‌جشنواره گیلاس با حضور مسئولان کشوری و منطقه‌ای برگزار می‌شود و هدف این است که توانمندی و قابلیت‌های تولیدکنندگان را در این منطقه افزایش دهیم.مرادی تصریح کرد: ایران با تولید سالانه 200 هزارتن گیلاس جایگاه سوم تولید جهان را در اختیار دارد که حدود 60 تا 61 هزار تن از این محصول در شهرستان شمیرانات به عمل می‌آید.

وی میزان تولید گیلاس در جهان حدود 18 میلیون تن است. ترکیه جایگاه نخست، آمریکا دوم و ایران جایگاه سوم را دارد و پس از این‌ کشورها ایتالیا و اسپانیا در جایگاه‌های چهارم و پنجم دنیا قرار گرفته‌اند.

مرادی دلیل برگزاری جشنواره را سپاسگزاری از نعمات خداوندی و حمایت از زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که 5 الی 6 هزار نفر از این جشنواره بازدید کنند و در کنار آن 70 درصد جمعیت شهر لواسان هم طبق روال گذشته از این جشنواره بازدید خواهند کرد.

وی اضافه کرد: شهرداری به مناسبت‌های مختلف تلاش می‌کند تا در ایجاد نشاط در شهر بکوشد و به بهانه‌های مختلف چنین جشنواره‌هایی را برگزار می‌کند. مرادی ادامه داد: برگزاری این جشنواره علاوه بر کمک به ارتقای کمی و کیفی تولید محصول گیلاس به صادرات محور شدن ‌آن هم کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها