مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به اینکه طعم و مزه دار بودن آب شهر بندرعباس در فصل گرما اتفاق تازه‌ای نیست، اظهار کرد: هر ساله با آغاز این فصل بویژه با توجه به افزایش دما در تابستان، متاسفانه این مساله شدت بیشتری می یابد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۸۹

‌‌به گزارش ایسنا،‌ امین قصمی در خصوص دلایل این مساله گفت: تغییر بوی آب شرب شبکه شهر بندرعباس ، بدلیل افزایش میزان مصرف آب در نتیجه ی گرمای بالای 40 درجه در فصل تابستان است که سبب شده بخش بیشتری از آبِ لایه میانی مخزن سد استقلال میناب مورد استفاده قرار گیرد و چون تراکم و شکوفایی جلبک ها (بر اثر افزایش دما) در این لایه نسبت به سطح ابتدایی مخزن آب سد به مراتب بیشتر بوده، درنتیجه باعث افزایش طعم و بوی آب شده است.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش و رفع طعم و بوی آب، بایستی میزان بیشتری ازمنابع آب زیرزمینی (چاه‌ها) را جایگزین آب سد کنیم که هماهنگی‌های لازم در این خصوص با شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شده است.

مهندس قصمی با تاکید بر کیفیت مطلوب آب شرب شهر بندرعباس،گفت: علی رغم طعم و مزه موجود در آب، بر اساس پایش مستمر و بی وقفه کیفیت آب آشامیدنی، آب شبکه لوله کشی از سلامت کامل برخوردار است و شهروندان اطمینان داشته باشند که این آب هیچ گونه مشکل کیفی و بهداشتی ندارد که این مساله از سوی مراکز و مراجع بهداشتی استان (مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی استان) نیز مورد تایید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها